۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

نگرانی بنادر آمریکا از جنگ تجاری پکن-واشنگتن

نگرانی بنادر آمریکا از جنگ تجاری پکن-واشنگتن
مقامات انجمن بندری آمریکا (AAPA) در نامه‌ای به نماینده تجاری سفیر این کشور در خصوص تاثیر جنگ تجارت بر عملکرد بنادر آمریکا ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۸۰۴۷۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، اقدام جدید آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالا‌های چین موجب شد تا AAPA در خصوص تجارت آینده، عملکرد بنادر آمریکا و نیز واکنش شرکای آمریکایی ابراز نگرانی کند. 
بر اساس این گزارش، AAPA در بیانیه‌ای اعلام کرد: از گام‌هایی که در جهت توسعه صادرات برداشته شود، حمایت خواهیم کرد و در برابر اعمال قوانین محدود کننده بر واردات مقاومت می‌کنیم. امروزه با توجه به زنجیره تامین در سطح جهان، تولیدکنندگان آمریکایی، کشاورزان و تجار برای مدیریت مواد اولیه و خام و قطعات نیمه تمام به بنادر نیاز مبرم دارند. واردات موارد مذکور از آمریکا، تولیدکنندگان این کشور را قادر به صادرات محصولات خود کرده و رقابت آن‌ها در سطح بین المللی را افزایش می‌دهد. 
گزارش AAPA ضمن اشاره به اولویت رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ایجاد فرصت‌های شغلی ادامه داد: فعالیت بار از طریق دریا نقش حائز اهمیتی در اقتصاد آمریکا دارد و سالانه در مجموع ۴.۶ تریلیارد دلار برای این کشور درآمدزایی دارد که ۲۳۱ میلیارد دلار آن درآمد پس از کسر مالیات برای این کشور است. افزون بر آن، باری که ترانزیت آن از طریق بنادر آمریکا انجام می‌شود موجب تامین شغل ۲۳ میلیون آمریکایی است. به بیانی دیگر، در ازای هر یک میلیارد دلار صادراتی که از طریق بنادر آمریکا انجام می‌شود، یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی به وجود می‌آید.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ میلادی و از سوی AAPA انجام شد، نشان می‌دهد که بنادر و شرکای بخش خصوصی آن‌ها تصمیم دارند تا با هدف توسعه زیرساخت‌های بندری یک سرمایه گذاری بزرگ به ارزش ۱۵۵ میلیارد دلار را در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی انجام دهند. اما تجار در خصوص سرمایه گذاری با توجه به شرایط حاکم کنونی و عدم ثبات در محیط تجارت نگرانی‌هایی را دارند. از بین بردن این نگرانی مسئله‌ای بسیار مهم است چراکه دولت کنونی مصمم در یافتن شرکایی برای تاسیس زیرساخت‌های این کشور است. 
در پایان این گزارش، AAPA نوشت: آمریکا همواره کشوری دریایی و تجاری بوده است. بر این باوریم که آمریکا باید از اقتصاد و فرصت‌های شغلی حمایت کند و زمینه‌های ساده تری برای صادرات و واردات فراهم آورد و به اعمال تعرفه‌های سنگین با درنظرگرفتن اثرات مخرب این اقدام پایان دهد.
برچسب ها: بنادر آمریکا پکن
ارسال نظرات
آخرین اخبار