۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

اعتراض مجدد صاحبان خودروهای توقیف شده در منطقه آزاد اروند

اعتراض مجدد صاحبان خودروهای توقیف شده در منطقه آزاد اروند
دهها تن از صاحبان خودروهای توقیف شده اروندی در گمرک منطقه آزاد اروند برای چندین بار در دو هفته اخیر نسبت به عدم ترخیص خودروها خود مقابل استانداری خوزستان تجمع اعتراض آمیز برپاکردند.
کد خبر: ۸۰۴۷۶
به گزارش خبرنگار مانا، تجمع کنندگان با سردادن شعارها و نوشتن دست نوشته هایی از استاندار خوزستان خواستند برای احقاق حقوقشان وارد عمل شود و موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
صاحبان خودروهای اروندی همچنین از مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستند برای ترخیص خودروها همه اقدام های قانونی را انجام دهند.
اجتماع کنندگان گفتند: در صورت عدم گشایش کار و عدم ترخیص خودروها ، اعتراض های قانونی خود را ادامه می دهند.
حدود چهار هزار خودروی اروندی بیش از سه ماه است در گمرک منطقه آزاد اروند در خرمشهر توقیف شده و صاحبان آنان با وجود پرداخت های قانونی موفق به ترخیص آنان نشدند.
صاحبان خودروهای توقیف شده اروندی می گویند نگهداری این خودروها در فضای باز خساراتی به خودروها وارد کرده و هیچ مسئولی در این زمینه پاسخگو نیست ضمن آنکه روزانه 450هزار ریال حق پارکینگ به منطقه آزاد اروند پرداخت می کنند.
چندی پیش  دو تن از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به صاحبان خودروهای اروندی وعده دادند با رایزنی با وزیر اقتصاد و امور دارایی و گمرک مشکل توقیف این خودروها بزودی حل می شود.
به گفته این دو نماینده مجلس مشکل تضمین و بیمه این خودروهای اروندی حل شده  و مقرر و مصوب شده که هزینه اسقاطی از صاحبان این خودروها دریافت نشود.
شایان ذکر است بازار خودروهای اروندی که در سال 1394 پس از اینکه با مصوبه شورای تامین استان خوزستان اجازه یافتند در سطح استان تردد کنند داغ شد.تاکنون بیش از24هزار دستگاه خودرو پلاک اروند با تعرفه پنج و 10درصدی از طریق بندرگاه خرمشهر وارد کشور شده است. منطقه آزاد اروند بابت دریافت تعرفه های گمرکی از خودروهای وارداتی که عموما" ساخت کشور کره جنوبی درآمد خوبی کسب کرده است.   

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار