۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

پیش بینی تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی در سال 97

پیش بینی تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی در سال 97
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از پیش بینی تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی در سال 97 خبر داد و گفت: تولید میگوی امسال در مقایسه با سال گذشته حداقل با هشت هزار تن افزایش همراه خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۴۷۱
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تولید میگوی سال 97 در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز و همچنین  ذخیره سازی برای کراپ اول تولید میگوی پرورشی در استان هرمزگان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.
وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی تولیدکنندگان این استان، ذخیره سازی لاروها در مزارع پرورشی هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 25 درصد افزایش همراه بوده است. این امر حاکی از افزایش تولید میگوی هرمزگان در سال 97  نسبت به تولید سال گذشته است که امیدواریم تحقق یابد.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به افزایش سطح زیرکشت میگو در استان هرمزگان تصریح کرد: امسال سه سایت پرورش میگو به سایت های پرورشی هرمزگان افزوده خواهد شد. به این ترتیب تعداد سایت های پرورشی مزارع میگو به 13 سایت افزایش خواهد یافت که حدود سه هزار و 400 هکتار از اراضی استان هرمزگان را شامل خواهد شد.
خدایی با اشاره به آغاز ذخیره سازی مزارع میگوی چابهار از اواخر سال گذشته یادآور شد: مزارع زیرکشت در سایت های پرورشی گواتر افزایش یافته که انتظار می رود امسال با تولید چشمگیر میگوی پرورشی در مزارع چابهار همراه باشد.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، خاطرنشان ساخت: ذخیره سازی میگو در مزارع استان بوشهر نیز به زودی آغاز خواهد شد.
وی در خصوص تولید میگوی پرورشی در  گلستان، اظهار داشت: تولید میگوی پرورشی در مزارع گلستان طی سالهای اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده است.
خدایی با اشاره به اینکه رتبه سوم تولید میگو در سال گذشته به گلستان تعلق گرفت، اذعان داشت: امید می رود با برنامه ریزی های انجام شده در این استان، امسال شاهد رشد قابل توجه تولید میگوی پرورشی در مزارع گمیشان باشیم.
به گفته رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، ذخیره سازی مزارع میگو در استان گلستان همچون سالهای گذشته از اواخر اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع شاهد تولید 32 هزار تن میگوی پرورشی در کشور بودیم، بیان داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در استان های تولید کننده میگو همچون هرمزگان، بوشهر، گلستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان، امسال شاهد افزایش تولید خواهیم بود.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از پیش بینی تولید 40 هزار تن میگوی پرورشی در سال 97 خبر داد و گفت: تولید میگوی امسال در مقایسه با سال گذشته حداقل با هشت هزار تن افزایش همراه خواهد بود.
وی خاطرنشان ساخت: تولید میگوی پرورشی در سال جاری، صددرصد با استفاده از مولدهای داخلی انجام خواهد شد و واردات مولد نخواهیم داشت.
خدایی درباره  وضعیت بیماری لکه سفید اعلام کرد: سال گذشته بیماری بسیار اندک بود و پرورش دهندگان موفق به کنترل و عدم شیوع آن شدند.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، عنوان کرد: امسال نیز پرورش دهندگان با انجام اقدامات پیشگیرانه از طریق رعایت موارد بهداشتی در حین تولید، نسبت به عدم شیوع بیماری در مزارع پرورشی اقدام خواهند کرد.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار