۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
یک منبع آگاه در گفتگو با مانا:

چینی ها ذخائر آبزیان ایران را مورد هجوم قرارداده اند/ اقدام عاجل مسئولین ضروری است

یک منبع آگاه در حوزه صیادی گفت: ذخائر آبزیان دریای عمان و خلیج فارس تحت هجوم کشتی های صیادی چینی قرار دارد.
کد خبر: ۸۰۴۶۹
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه کشتی های صیادی چینی ذخائر آبزیان دریای عمان و خلیج فارس را تحت هجوم خود قرارداده اند، تصریح کرد: متاسفانه حجم صید شناورهای چینی به قدری بالاست که عملا صیادان ایرانی از منابع شیلاتی متعلق به کشور محروم مانده اند.
این فعال حوزه شیلات با بیان اینکه ذخائر آبزیان از بندر جاسک تا بندر چابهار از سوی این شناورها در حال جارو شدن است، افزود: چینی ها برای دریافت مجوزهای لازم صید خود را محدود به چند نوع ماهی اعلام کرده اند در حالیکه هم اکنون تمام ماهی های صادراتی ایران از جمله ماهی مرکب تا مار ماهی ها و... را در حجم بالا صید می کنند.
به گفته این منبع آگاه، چینی ها با سندسازی توانسته اند قوانین داخلی و بین المللی را دور بزنند.
وی خاطر نشان کرد: اکثر این شناورهای صیادی سابقا در آب های اندونزی اقدام به صید می کردند که به دلیل عملکرد و تاثیر نامطلوبی که داشتند از سوی دولت اندونزی از آب های این کشور اخراج شدند.
این منبع آگاه با ابراز نگرانی از نابودی ذخائر آبزیان کشور در دریای عمان و خلیج فارس به واسطه حضور چینی ها، گفت: هم اکنون فعالیت صیادان بومی و صنعتی ایرانی در معرض خطر است، بنابراین مسئولان مربوطه باید هر چه زودتر نسبت به حل معضل فعالیت آسیب زای شناورهای صیادی چینی آن هم در این حجم بسیار بالا اقدام عاجل کنند.
  
ارسال نظرات
آخرین اخبار