۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
به زودی؛

خط کشتیرانی مسافری چابهار -مسقط دوباره فعال می شود/ راه اندازی خط دریایی بین بنادرچابهار و بندرعباس

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار از راه اندازی خط کشتیرانی چابهار – عمان با مدیریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایرانی به صورت مجدد در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۶۸
عبدالحمید بلوچ زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: خط کشتیرانی مسافربری در مسیر چابهار – عمان که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بود هم اکنون به دلیل عدم توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار عمانی، غیرفعال شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار، ادامه داد: هزینه‌های سفر برای این خط کشتیرانی بسیار بالا بود و همین امر باعث شد تا سرمایه گذار بخش خصوصی این خط دریایی – مسافربری را تعطیل کند.
وی اعلام کرد: استقبال گردشگران نیز از این خط دریایی به هیچ عنوان چمشگیر نبود و فقط شاهد تردد افراد محلی بین چابهار و مسقط از طریق این خط دریایی بودیم.
این مقام مسئول در چابهار عنوان کرد: حال آنکه مهمترین هدف از راه اندازی این خط کشتیرانی مسافربری توسعه توریسم دریایی بود که نتوانست به اهداف در نظر گرفته شده، دست یابد.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت راه اندازی خط کشتیرانی دریایی از مقصد چابهار به بنادر مختلف بین المللی اظهار داشت: با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در آینده نزدیک خط کشتیرانی چابهار – عمان با مدیریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایرانی به صورت مجدد راه اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است، بخش خصوصی با انجام برنامه ریزی‌های لازم نسبت به تعدیل هزینه‌های سفر اقدام کند تا گردشگران نیز بتوانند با پرداخت هزینه‌های کمتر نسبت به سفر از طریق خط دریایی به کشور عمان و بالعکس اقدام کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار، تاکید کرد: هزینه خرید کشتی برای تردد در مسیر چابهار – عمان، ۱۳۰ میلیون تومان است که امیدواریم به زودی این کشتی توسط بخش خصوصی ایرانی خریداری و در مسیر چابهار – مسقط به کار گرفته شود.
وی در ادامه گفته‌های خود همچنین از انجام برنامه ریزی‌ها برای راه اندازی خط کشتیرانی در مسیر بندر چابهار- بندر عباس خبر داد و اذعان داشت: به طور قطع راه اندازی این خط دریایی بسیار مورد استقبال گردشگران و نیز افراد محلی منطقه قرار خواهد گرفت.
بلوچ زاده اعلام کرد: این اقدام سفر را برای گردشگرانی که به جنوب کشور مسافرت می‌کنند، متفاوت و هیجان انگیز خواهد کرد.
وی یادآور شد: سفر دریایی در مسیر بندر چابهار- بندرعباس در مقایسه با سفر از طریق جاده بسیار مفرح‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود که قطعا مورد استقبال و رونق قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول در شهرستان چابهار، بیان داشت: راه اندازی خط دریایی در مسیر بندر چابهار و بندر عباس نیز از طریق همین شناوری که قرار است در مسیر بندر چابهار – مسقط فعالیت کند، انجام خواهد شد.
وی اذعان داشت: با رونق این خط دریایی در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران، بدون شک به تعداد شناور‌های مسافربری فعال در این مسیر افزوده خواهد شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار، خاطرنشان ساخت: راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر عباس نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش اسکله و ترمینال مسافربری در دو بندر مذکور است.
به گفته وی، به زودی شاهد توسعه توریسم دریایی در سواحل دریای عمان از طریق راه اندازی شناور‌های مسافربری به بنادر مختلف خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار