۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

پایانه صادراتی میگو در گلستان راه اندازی می شود

پایانه صادراتی میگو در گلستان راه اندازی می شود
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از راه اندازی نخستین پایانه صادراتی میگو در گمیشان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۴۶۰
سید جواد قدس علوی  در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سال گذشته در مجموع شاهد تولید هزار و 960 تن میگوی پرورشی در گلستان بودیم که این میزان تولید باعث شد استان گلستان از نظر میزان تولید میگوی پرورشی در کشور رتبه سوم را کسب کند.
مدیر کل شیلات استان گلستان با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در مجتمع پرورش میگو گمیشان تصریح کرد: یکی از چالش های پیش رو در پرورش میگو تولید بچه میگو است که این نیاز استان از سوی  شرکت محک  تامین خواهد شد.
وی خاطرنشان ساخت: با وجود بحران های شدید مالی در سال گذشته موفق به جذب  اعتبار قابل توجهی  برای تکمیل زیرساختهای فاز یک شدیم.
این مقام مسئول در استان گلستان اظهار داشت: با استفاده از این اعتبارات که حدود 220 میلیارد ریال بود، 90 درصد برق کشی لاین ها در مزارع پرورشی گمیشان انجام شد.
قدس علوی بر ضرورت رعایت مسایل بهداشتی در امر تولید میگوی پرورشی تاکید کرد و افزود: باید با همکاری دامپزشکی دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و دستگاه های نظارتی نیز به شیلات و تولیدکنندگان  کمک کنند.
وی از فعالیت 6 واحد عمل آوری میگو در استان گلستان با  ظرفیت پنج هزار تن خبر داد و گفت: استان گلستان ظرفیت توسعه در زمینه واحدهای عمل آوری میگو را دارد.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان بیان داشت: در همین راستا تلاش  می شود با افزایش مراکز عمل آوری و رفع موانع صادرات میگو، ارزش افزوده محصولات  در داخل استان حفظ شود.
وی همچنین در ادامه گفته های خود راه اندازی نخستین پایانه صادراتی میگو در گمیشان طی سال جاری خبر داد و اذعان داشت: بدون شک با راه اندازی این پایانه صادراتی شاهد توسعه هر چه بیشتر تولید میگوی پرورشی در استان گلستان خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به اینکه فاز نخست تولید میگوی پرورشی در چهار هزار هکتار از اراضی گمیشان انجام شده است، گفت: در راستای توسعه تولید میگو در استان، مطالعات فاز دوم این مجتمع به وسعت 6 هزار هکتار به پایان رسیده است.
قدس علوی با بیان اینکه در حال حاضر گلستان رتبه سوم پرورش میگو در کشور را داراست، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های افزایش سطح مجتمع پرورش میگو به 28 هزار هکتار و حتی 40 هزار هکتار گمیشان می تواند به قطب پرورش میگوی خاورمیانه تبدیل شود.
مدیر کل شیلات استان گلستان در ادامه گفته های خود به وضعیت پرورش میگو در سایت گمیشان اشاره کرد و گفت:  با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در لاین دو مجتمع پرورش میگوی گمیشان، برای  تولید حداقل دو هزار و 500 تن میگو در سال 97 تلاش می شود. 
وی اظهار داشت:  این میزان تولید در سال آینده با افزایش 60 درصدی تولید میگو نسبت به تولید امسال برخوردار خواهد بود.
این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به اینکه سال جاری به لحاظ اعتبارات برای شیلات استان یک سال طلایی در بخش میگو بود، بیان داشت: اعتبارات تملکی که در سال جاری جذب شد بیش از  دو برابر کل اعتبارات از ابتدای ایجاد مجتمع پرورش میگو تا به امروز بوده است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار