۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

تخصیص 60 درصد اعتبارات احداث بنادر صیادی

تخصیص 60 درصد اعتبارات احداث بنادر صیادی
از مجموع اعتبارات مصوب برای مطالعه و احداث بنادر صیادی در سال 96، تاکنون 60 درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.
کد خبر: ۸۰۴۵۳
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تخصیص  60 درصد از اعتبارات مصوب برای مطالعه و احداث بنادر صیادی در سال 96، اظهار داشت: اعتبارات مصوب بنادر صیادی در سال ۹۶، ۳۶۰ میلیارد ریال بوده است.
سید مصطفی بهشتیان با بیان اینکه تا کنون ۲۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب برای اجرایی شدن پروژه‌های احداث و بهسازی بنادر صیادی تخصیص یافته است، گفت: این میزان اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته، بین بنادر مختلف تقسیم شده است.
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس قول‌های داده شده به زودی مبلغ ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز به پروژه‌های احداث و بهسازی بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اختصاص خواهد یافت.
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این میزان اعتبار برای طرح‌های بهسازی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد هزینه خواهد شد.
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: احتمال زیاد این اعتبارات پس از تخصیص به طرح‌های بهسازی بندر صیادی پزم در استان سیستان و بلوچستان و بندر صیادی بابلسر در استان مازندران اختصاص خواهد یافت.
بهشتیان یادآور شد: سال گذشته اعتبارات مصوب برای پروژه‌های احداث و بهسازی بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ۴۱۰ میلیارد ریال بود که تا پایان سال مالی ۹۵ تمام این اعتبارات مصوب، تخصیص یافت.
بهشتیان در ادامه گفته‌های خود اظهار امیدواری کرد: ۳۴ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب امسال به طور کامل و به موقع در اختیار سازمان شیلات ایران برای پرداخت به پیمانکاران پروژه‌های صیادی مختلف در جنوب و شمال کشور قرار گیرد.
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران بیان داشت: اعتبارات مصوب امسال بین تمام پروژه صیادی در حال احداث، بهسازی و یا ساماندهی تقسیم خواهد شد.
وی یادآور شد: البته بنا به اولویت‌های تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران، برخی پروژه‌های صیادی اعتبارات بیشتری دریافت خواهند کرد.
به گفته مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، برخی از اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته در قالب اوراق عرضه اسلامی در بین پیمانکاران پروژه‌ها توزیع شده بود.
وی اذعان داشت: تکمیل پروژه‌های بنادر صیادی جفره در استان بوشهر، آبادان در خوزستان و بندرعباس در هرمزگان جزء پروژه‌های اولویت دار سازمان شیلات ایران در سال ۹۵ بودند.
بر اساس اعلام دفتر مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، پروژه‌های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جزء پروژه‌های احداث بنادر صیادی محسوب می‌شوند.
وی اذعان داشت: همچنین پروژه‌های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر، خورآذینی، امام خمینی(ره) و بندرعباس جزء طرح‌های احداث و پروژه‌های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارک در زمره طرح‌های بهسازی بنادر صیادی قرار می‌گیرند.
به گفته مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران پروژه‌های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ، جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری در زمره طرح‌های ساماندهی قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار