۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
تداوم شرایط ناپایدار جوی در آبهای خلیج فارس؛

شناورها احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمالی خلیج فارس از اواخر وقت دیروز تا روز سه شنبه هفته جاری تحت تاثیر یک سامانه بارشی جدید و وزش باد شدید، جوی ناپایدار خواهد داشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۴۴۰
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، بدلیل وزش باد‌های شدید ارتفاع موج در خلیج فارس تا ۱.۵ متر نیز خواهد رسید.
وی ازصاحبان شناور‌های  باری و قایق‌های صیادی خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی، از رفتن به دریا و فعالیت در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خودداری کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان از صاحبان شناور‌های دریایی بنادر استان خواست اطلاعات هواشناسی و چگونگی وضعیت آب‌های خلیج فارس را پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی خوزستان را از طریق گوشی‌های هوشمند دریافت کنند.
بهادری با اشاره به اینکه دریافت اطلاعات هواشناسی از بروز حوادث احتمالی پیشگیری می‌کند از شناور‌های دریایی خواست تا مساعد شدن وضعیت آب و هوایی، سفر‌های خود را به تعویق بیندازند.
 شناور‌های صیادی نیز در پی هشدار هواشناسی و شیلات، در مناطق ساحلی خوزستان لنگرانداختند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای از همه دستگاه‌های اجرایی در شهر‌های ساحلی خوزستان خواست، آمادگی لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی داشته باشند.
در همین حال پایگاه‌های امداد و نجات دریایی هلال احمر نیز در مناطق ساحلی خوزستان برای پیشگیری از حوادث احتمال و امداد رسانی به حال آماده باش درآمدند.
در سال جاری این چهارمین بار است که آب‌های خلیج فارس مواج و طوفانی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار