۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

تردد 360هزار گردشگر دریایی در اروند و کارون

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از 360هزار گردشگر دریایی در اروندرود و کارون تردد کردند و از نزدیک با جاذبه های آبی این منطقه آشنا شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۴۳۷
 به گزارش خبرنگار مانا، مهدی فراهانی در آئین تقدیر از دست اندرکاران طرح نوروزی گردشگری دریایی خرمشهر با بیان اینکه جذب این تعداد گردشگر یک رکورد محسوب می‌شود، افزود: تردد گردشگران در مقایسه با سال قبل ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی گفت: تیم امداد و نجات بندر خرمشهر در قالب دو هزار و ۶۴۰ ساعت به صورت شبانه روزی به شناور‌های تفریحی و میهمانان نوروزی خدمات ارائه کرد.
معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: طرح ایمنی سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته با برگزاری تمرین چند منظوره ایمنی در رودخانه کارون آغاز شد و شناور‌های جستجو و نجات بندرخرمشهر به منظور امدادرسانی به مسافران و گردشگران در رودخانه‌های اروند و کارون مستقر شدند.
فراهانی با بیان اینکه پیگیری سفر‌های دریایی نوروز ۹۸ در سال جاری آغاز شده ابراز امیدواری کرد از سال آینده با بسیج همگانی، خدمات مؤثرتر و ایمن تری به گردشگران و مسافران دریایی ارائه کنیم.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز گفت:گفت: با فراهم کردن امکانات لازم، در ایام نوروزی هیچ گونه حادثه‌ای در رودخانه‌های اروند و کارون رخ نداد.
محمد محسنی اظهار کرد: موضوع گردشگری اکنون به عنوان رکن چهارم اقتصاد در دنیا مطرح است و کشور ما از نظر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری جزو ۱۰ کشور اول محسوب می‌شود، ولی به لحاظ جذب و ارائه خدمات به گردشگران در رده ۸۱ قرار دارد.
وی گردشگری دریایی را به عنوان مزیت غالب در خرمشهر دانست و ابراز امیدواری کرد که مردم این منطقه از سود و منفعت صنعت گردشگری دریایی بهره‌مند شوند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز گفت:در خرمشهر ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله ساحل زیبای کارون، اروند صغیر، مینوشهر، بهمنشیر و روستا‌های حفار شرقی در زمینه گردشگری دریایی وجود دارد.
ولی الله حیاتی اظهار کرد: موضوع استفاده از گردشگری دریایی نباید تنها به ایام نوروز منحصر شود و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در طول سال در  خرمشهر ادامه یابد تا شاهد رونق گردشگری دریایی در این منطقه باشیم.
 وی در ادامه گردشگری را یکی از منابع درآمدزا عنوان کرد و از اعطای تسهیلات ویژه به کسانی که می‌خواهند در زمینه گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون فعالیت کنند خبر داد.
 معاون استاندار خوزستان گفت: پیش از ایام نوروز ستاد راهبری گردشگری دریایی در فرمانداری خرمشهر تشکیل شد و خوشبختانه با وجود حجم عظیم گردشگر و زائران راهیان نور، هیچ گونه حادثه‌ای برای هموطنان در رودخانه‌های اروند و کارون رخ نداد.
حیاتی بر استفاده از ظرفیت رودخانه کارون، احداث اسکله در این رودخانه، اعطای مجوز به بخش خصوصی و راه اندازی اماکن تفریحی در سواحل رودخانه‌های اروند و کارون تأکید کرد.
 وی از آغاز پیگیری‌ها و تشکیل جلسه به منظور هماهنگی برای ایام نوروز ۹۸ از هفته آینده خبر داد و افزود: مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر پیگیر هماهنگی‌های لازم برای ساماندهی طرح تسهیل سفر‌های نوروزی ۹۸ در خرمشهر خواهد بود.
 جزایرخرمشهر و آبادان با برخورداری از سواحل و رودخانه‌های زییا و دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی، زمینه‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار