۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

سفرهیئت اقتصادی خوزستان به بندر بصره

سفرهیئت اقتصادی خوزستان به بندر بصره
هیئت اقتصادی از خوزستان به سرپرستی مشاور استاندار و مدیر هماهنگی روابط تجاری با عراق، به منظور بررسی، توسعه همکاری های تجاری و رفع موانع صادرات کالا به عراق به بندر بصره سفر کرد.
کد خبر: ۸۰۴۳۶
به گزارش خبرنگار مانا، مشاور استاندار خوزستان و مدیر هماهنگی روابط تجاری با عراق با اشاره به سفر هیئت اقتصادی ازخوزستان به بندر بصره با هدف بررسی، توسعه همکاری های تجاری و رفع موانع صادرات کالا به عراق گفت: در این سفر موانع اجرایی تفاهم نامه های منعقده قبلی بین دوخوزستان و بصره عراق بررسی و راهکارهای عملی برای رفع آنها از سوی دو طرف پیشنهاد و مصوب شد.
فاضل سلامات افزود: در این سفر همچنین افزایش میزان گمرک شلمچه از سوی طرف عراقی برای افزایش صادرات کالا از منطقه آزاد اروند و تسهیل تردد کامیون های حامل بار و تردد خودروهای شخصی عراقی در محدوده منطقه آزاد اروند مورد موافقت قرار گرفت.
وی افزود: در این سفر همچنین برافزایش تردد شناورهای تجاری از خرمشهر به بندر بصره و ابوالخصیب تاکید شد.همچنین هیئت خوزستانی در این سفر از مکان نمایشگاهی اتاق تعاون بندر بصره بازدید کردند.
لازم به ذکر است در دهه اخیر استان های خوزستان و بصره تفاهم نامه های اقتصادی ، فرهنگی و تجاری منعقد کردند و از آذر ماه سال 96 گردشگران عراقی بر اساس قانون اداره مناطق آزاد کشور اجازه یافتند بدون ویزا از منطقه آزاد اروند دیدن کنند.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار