۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

پذیرش پیشنهادات ایران در اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی

پذیرش پیشنهادات ایران در اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی
نماینده ایران درسازمان بین المللی دریانوردی گفت: با پیشنهادات ایران در اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی، تغییراتی در قوانین بین المللی محیط زیست دریایی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۰۴۳۴
به گزارش مانا، ماندانا منصوریان با اشاره به برگزاری هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی،گفت: در این اجلاس، سه کارگروه  تخصصی اجرای الزامات مدیریت آب توازن کشتی ها، تدوین استراتژی کاهش گازهای گلخانه ای (GHG)،  اجرای الزامات کاهش آلودگی هوا و کارآیی انرژی تشکیل شد.
 وی در مورد نتایج کارگروه های یاد شده در اجلاس هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC۷۲)، تصریح کرد: پیشنهادات هیئت اعزامی ایران در این اجلاس مورد استقبال قرار گرفت و قرار است بازنگری های در قوانین موجود حفاظت دریایی صورت گیرد.
نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی با بیان اینکه هیئت اعزامی ایران با مشارکت فعال در کارگروه های تخصصی حفظ محیط زیست دریایی به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت، یاد آور شد: سند پیشنهادی ایران در مورد ثبت کارکرد پمپ ها در عملیات تبادل آب توازن کشتی ها با اتصال به سیستم موقعیت یاب جغرافیایی خودکار، با حمایت مرکز منطقه ای میمک و برخی کشورها تایید و به اجلاس بعدی کمیته (MEPC۷۳) ارجاع شد.
 وی خاطرنشان کرد: در مبحث آلودگی هوا و کارایی انرژی، با توجه به الزام ضمیمه ششم کنوانسیون جلوگیری از آلودگی کشتی ها (مارپل) در مورد استفاده از سوخت کم گوگرد در کشتی ها از سال ۲۰۲۰ ، ایران بیانیه ای مبنی بر به تعویق انداختن  زمان اجرای استفاده از گوگرد نیم درصد به منظور فرصت انطباق کشورها با تولید سوخت کم گوگرد از سوی پالایشگاه ها عنوان کرد.
 نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی اظهار داشت:  در کارگروه کاهش گازهای گلخانه ای (GHG)  ایران به اظهارنظر و حمایت از اصلاحات در متن استراتژی از جمله بررسی تاثیرات اجرا بر روی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه پیش از اقدام و ارزیابی تاثیرات موارد مربوط به فاصله جغرافیایی دسترسی به دریا، مقرون به صرفه بودن ، توسعه اجتماعی و اقتصادی پرداخت که مورد موافقت قرار گرفت.
 وی با اشاره به اینکه هیئت اعزامی بر مواضع خود مبنی بر عدم توافق با متن استراتژی در بخش تعیین زمان و میزان (درصد) کاهش گاز دی اکسیدکربن در کشتی ها تاکید کرد، اذعان داشت:کمیته MEPC۷۲با چارچوب متن استراتژی موافقت کرد و مقرر شد در چهارمین کارگروه فنی کاهش گازهای گلخانه ای، متن استراتژی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
  اجلاس هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC۷۲) در لندن مقر سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، برگزار شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار