۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
در راستای تعهد به کاهش کربن:

BP دست به کار می‌شود

BP دست به کار می‌شود
گروه BP اعلام کرد با پیشرفت انتقال انرژی، در حال تدوین چهارچوبی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در عملیات سطح این گروه است.
کد خبر: ۸۰۴۲۰
 به گزارش گروه بین‌الملل مانا، گروه BP در گزارش اخیر خود از تعهد این شرکت در راستای کاهش کربن در آینده خبر داد.
در این گزارش آمده است، BP بر آن است تا با پیشرفت انتقال انرژی، چهارچوبی تدوین کند تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را در عملیات گروه کاهش دهد و از سوی دیگر با افزایش کیفیت محصولات  به مشتریان خود نیز کمک کند تا انتشار گازهای نامطلوب در کسب‌وکار خود را کاهش دهند. در این گزارش برای تحقق هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در افق 10 سال آتی، اهداف کوتاه‌مدتی گنجانده شده است.
این گروه در نظر دارد تا سال 2025 میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از عملیات خود را در حد سال 2015 یا کمتر از آن نگهدارد و برای این کار بر محدود کردن میزان انتشار گاز متان در کسب‌وکار نفت و گاز و پروژه‌های فشرده‌سازی کربن، تمرکز کرده است چرا که بنا به اطلاعات گروه بررسی تغییرات آب‌وهوایی، حدود 20 درصد از گازهای گلخانه‌ای را متان تشکیل می‌دهد. گرچه متان نسبت به گاز کربن دی‌اکسید عمر کوتاهتری در اتمسفر دارد اما پتانسیل بیشتری برای گرم کردن کره زمین دارد. به دلیل اینکه متان جزء اصلی گاز طبیعی است، BP بر آن است تا میزان این عنصر را در گاز طبیعی به 0.2 درصد کاهش دهد. به این ترتیب، هدف این گروه کاهش 3.5 میلیون تن از انتشار گاز CO2 در سال و به همین مقدار انتشار گازهای گلخانه‌ای در کسب‌وکارهای مختلف خود تا سال 2025 است.
مدیرعامل این گروه اعلام کرد: «جهان با سرعتی بیش از گذشته در حال رشد است و این رشد نیازمند انرژی است. اما همان‌طور که دنیا نیاز به انرژی بیشتری دارد، خواستار آن نیز هست که این انرژی به روش‌های نوینی تولید و تحویل داده شود و حامل میزان کمتری از عناصر نامطلوب باشد. گروه BP  با دو چالش رو به رو است:" همواره به آینده نظر دارد و خود را برای همگامی با تغییرات و برآمدن از پس چالش‌ها به روز نگه می‌دارد."
انرژی‌های تجدیدپذیر به سرعت در حال رشد هستند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 حداقل 14 درصد از انرژی مصرفی جهان را این نوع از انرژی‌ها تشکیل دهد و BP نیز در حال حاضر بر آن است که با انجام پروژه‌هایی در عرضه حامل‌های انرژی نظیر اتانول، سوخت زیستی، انرژی‌های بادی و خورشیدی نقش آفرینی کند. گروه BP در سطح گروه خود برنامه‌ریزی برای کاهش انتشار کربن را انجام می‌دهد و برای تشویق سایر سازمان‌ها و مشتریان خود نیز برنامه‌هایی را طراحی کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار