۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

سایه بلند روابط چین و آمریکا بر حمل کانتینری

سایه بلند روابط چین و آمریکا بر حمل کانتینری
عدم اطمینان و بی ثباتی حاصل از سیاست‌های حمایتی آمریکا از تولیدات داخلی و تنش‌های ژئوپلتیک، حجم رشد تجارت در ماه های اخیر سال جاری میلادی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۰۴۰۱
به گزارش گروه بین الملل مانا  تغییر در گرایش‌های اقتصاد و جریان تجاری حاکم که ائتلاف شناورداران را به همراه دارد، سال جاری میلادی را برای خطوط فعال در صنعت کشتیرانی دگرگون می‌سازد به گونه‌ای که روابط اخیر بین آمریکا و چین باعث شد تا حجم رشد تجارت در ماه های اخیر سال جاری میلادی تحت تاثیر جدی قرار گیرد.
افزون بر آن، سرمایه گذاری در بخش توسعه و مدرن سازی تاسیسات بندری با هدف ارتقاء کارایی و رقابت در بازار‌های بین المللی ادمه خواهد داشت. 
در همین راستا، مدیر HPH ضمن اشاره به تاثیر روابط دو کشور بر عملکرد شرکت‌های کشتیرانی در ادامه سال جاری میلادی گفت: خطوط کشتیرانی باید استفاده از شناور‌های مگاسایز را برای جذب ظرفیت بالا و بهینه سازی ناوگان خود در اولویت قرار دهند. علاوه بر آن، تمرکز در صنعت کشتیرانی از عملکرد بندری به عملکرد زنجیره تامین تغییر یافته است تا ضمن افزایش رقابت، کارایی عملیاتی نیز رشد و بهبود را تجربه کند.
این گزارش در ادامه با اشاره به نتایج مالی شرکت HPH ادامه داد: چشم انداز حمل و نقل کانتینری نشان داد این صنعت در ماه های اخیر سال جاری میلادی را با بهبود درآمد و توان عملیاتی به پایان رسانده است. سود مجموع شرکت ۱۲.۱ درصد رشد داشت و به ۵۳.۷ میلیون دلار رسید. درآمد خالص و درآمد‌های کلی نیز در  ماه های اخیر  رشد ۳.۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی تجربه کرد و به ۲.۷ میلیارد دلار هنگ کنگ رسید. 
نکته مهم و قابل توجه در عملکرد شرکت بندری HPH، توان عملیاتی آن بود که توانست سه ماه نخست سال جاری میلادی را با افزایش پنج درصدیِ رشد پشت سر بگذارد. 
توان عملیاتی ترکیبی کانتینر در ترمینال‌های بین المللی هنگ کنگ، ترمینال‌های HIT کاسکو و ترمینال‌های کانتینری آسیا به موجب افزایش ترانشیپ بار تنها افزایش یک درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.
در این میان، توان عملیاتی ترمینال‌های بین المللی کانتینری Yantian موسوم به YICT در مقایسه با مدت مشابه ۲۰۱۷ میلادی رشد ۸.۷ درصدی را تجربه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار