۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
آیمو :

مذاکرات بر سر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به نتیجه رسید!

مذاکرات بر سر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به نتیجه رسید!
سازمان بین المللی دریانوردی آیمو IMO با کاهش دست کم 50 درصد انتشارات و آلودگی های گازهای گلخانه ای تا سال 2050 موافقت بعمل آورد.
کد خبر: ۸۰۳۹۹
به گزارش گروه بین الملل مانا پس از برگزاری جلسه کمیته حفاظت محیط دریایی MEPC، سازمان بین المللی دریانوردی آیمو IMO به طور رسمی متعهد به کاهش دست کم 50 درصدی انتشارات و آلودگی های سالانه گازهای گلخانه ای (GHG) تا سال 2050 شد.
این توافق در حالی حاصل شد که اکثریت اعضای MEPC در این جلسه از استراتژی پنج ساله کاهش دست کم 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 حمایت کردند.
این گزارش ادامه داد: استراتژی که به تصویب اکثریت اعضای MEPC رسید، نخستین تلاش ملموس و عینی برای کاهش GHG به شمار می آید و از خطر وضع قانون یکطرفه از سوی مقامات منطقه ای خواهد کاست.
لازم به ذکراست این توافق مهم از بهار سال 2023 و با تکیه بر داده های جمع آوری شده شناورها از سوی آیمو بین سال های 2019 الی 2021 به اجرا در خواهد آمد.
این گزارش در ادامه نوشت: جدای از کاهش مطلق انتشارات و آلودگی ها، استراتژی پنج ساله مذکور یک بهبود 40 درصدی کارآمدی انرژی تا سال 2030 و تلاش برای ارتقای 70 درصدی بهبود تا سال 2050 را نسبت به سال 2008 تجویز می کند.
 بیمکو، بزرگترین انجمن بین المللی کشتیرانی گفت:  از اتخاذ استراتژی کاهش گازهای گلخانه ای از سوی آیمو بسیار خوشنود و راضی هستیم.
"لارس روبرت پدرسن" معاون دبیر کل بیمکو با اشاره به اینکه این دستآورد مهمی در تلاش برای کاهش انتشارات به شمار می آید،گفت: بیمکو انتشارات صفر درصدکربن را به عنوان یک هدف واقع گرایانه برای نیمه دوم این قرن در نظر می گیرد، اما  در عین حال از ضرورت  سرمایه گذاری ها در تحقیق و تکنولوژی برای نیل به این هدف نباید غافل ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار