۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

توقیف هشت شناور صیادی به اتهام فروش سوخت قاچاق

توقیف هشت شناور صیادی به اتهام فروش سوخت قاچاق
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف هشت فروند شناور صیادی به اتهام قاچاق و فروش غیرقانونی سوخت در آبهای خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۹۶
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگارمانا با اشاره به توقیف هشت فروند شناور صیادی به اتهام قاچاق و فروش غیرقانونی سوخت در آبهای خلیج فارس گفت: شناورهای توقیف شده پس از دریافت سهمیه سوخت یارانه ای از بنادر صیادی استان، اقدام به فروش 20هزار لیترسوخت قاچاق(گازوئیل) کردند.
وی افزود: دلایل و مستندات موجود حاکی از آن است که شناورهای صیادی که با هدف صیادی اقدام به بارگیری سوخت کرده بودند بدون هیچگونه فعالیت صیادی و صرفا به منظور فروش مواد سوختی به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس ، اقدام به فروش غیرقانونی گازوئیل کردند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان اظهار داشت: تعدادی از افراد متهم به قاچاق سوخت همراه با مستندات تحویل مراجع قضایی شدند.
سردار نظرپور نسبت به قاچاق سوخت از سوی  شناورهای صیادی هشدار داد و خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده اینگونه تخلفات نسبت به توقیف شناورها و معرفی به مراجع قضایی اقدام خواهد شد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان پیش از این نیز نسبت به قاچاق سوخت از سوی شناورها و قایق های صیادی در آبهای شمال غرب خلیج فارس هشدار داد. همچنین سال گذشته گزارش هایی از قاچاق و فروش غیرقانونی سوخت از سوی برخی شناورهای صیادی استان خوزستان دریافت شده بود.
شایان ذکر است سوخت ، جزو 10 قلم کالای اول قاچاق بود که سال گذشته ماموران دریابانی خوزستان موفق به کشف آن شدند.
لازم به ذکر است بیش از سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در آبهای شمال غرب خلیج فارس به صید و صیادی اشتغال دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار