۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

بارش های بهاری جان تازه ای به کارون بخشید

بارش های بهاری جان تازه ای به کارون بخشید
بارش های مناسب بهاری بار دیگر جان تازه ای به کارون که بزرگترین و پرآب ترین رودخانه کشور است بخشید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۳۸۳
به گزارش خبرنگار مانا ، بارش های بهاری میزان دبی این رودخانه را تا 50متر مکعب در ثانیه افزایش و میزان شوری آن را کاهش داد.
بارندگی های بهاری که پیش بینی شده تا طول هفته آینده ادامه داشته باشد امیدها را برای احیای این پهنه آبی کشور دوباره زنده کرد.
با افزایش دبی کارون ، بار دیگر ورزش های آبی در این رودخانه از سرگرفته شد و پل طبیعت که بر روی کارون در اهواز احداث شده شاهد حضور هزاران گردشگر و دوستدار محیط زیست بود.
فرود هزاران پرنده مهاجر در سواحل این رودخانه ، جلوه باطراوتی به این رودخانه بخشید و بسیاری از گردشگران و شهروندان در کنار سواحل رودخانه عکس سلفی گرفتند.  
این درحالی است که کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری که درنیم قرن اخیر بی سابقه بوده نگرانی های زیادی برای دوستداران محیط زیست  ایجاد کرده است.
با وجود بارش های بهاری، هنوز نگرانی ها برطرف نشده و هزاران کشاورز و ماهیگیر بومی در انتظار بهبود زیست محیطی و بالا آمدن بیشتر آب این رودخانه هستند.
کارون که به مثابه شاهرگ حیاتی خوزستان است پس از گذر از مناطق مرکزی استان و مشروب کردن اراضی دو سوی رودخانه، در خرمشهر به اروندرود می ریزد و از آنجا راهی خلیج فارس می شود.
شوری آب، رسوب گذاری، آلودگی های زیست محیطی ناشی از ورود هزاران متر مکعب انواع فاضلاب و انتقال آب از سرشاخه های آن از چالش های فراروی رودخانه کارون است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار