۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

آب آشامیدنی سه شهر خوزستان تامین می شود

آب آشامیدنی سه شهر خوزستان تامین می شود
استاندار خوزستان از تامین آب شرب شهرهای هندیجان، ماهشهر و بندر امام با اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۸۱
دکتر غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه امسال برای تامین آب شرب این سه شهر بندری خوزستان با مشکل جدی مواجه هستیم، گفت: برای تامین پایدار آب این شهر بندری، از طریق شیرین سازی آب دریا (خلیج فارس) اقدام خواهد شد.
وی افزود: در این ارتباط با یک شرکت هلندی تفاهم نامه ای امضا شده و این شرکت متعهد شده با شیرین سازی آب دریا ، آب آشامیدنی این سه شهر را تامین کند.
استاندار خوزستان با اشاره به نزدیکی این شهر به منابع آب دریا اظهار داشت: امید است در آینده نزدیک آب باکیفیت و بهداشتی ساکنان این شهرها تامین شود.
دکتر شریعتی با اشاره به اینکه امکان تامین آب این سه شهر ساحلی خوزستان از منابع داخلی تا آخر تیرماه امسال امکان پذیر است،گفت: تمام  تلاش ها مبنی بر این است که در روند تامین آب ساکنان این شهرها خللی ایجاد نشود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این نخستین تجربه در اجرای شیرین سازی آب دریا در خوزستان است، افزود: با توجه به خشکسالی شدید امسال که در 50سال گذشته بی سابقه بوده است بناچار به طرح شیرین سازی آب دریا روی آورده ایم که این ظرفیت در بیشتر شهرهای بندری و ساحلی خوزستاهن وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب خوزستان متولی طرح شیرین سازی آب دریا برای تامین آب شرب شهرهای ماهشهر، هندیجان و بندر امام است، افزود: در صورت موفقیت این طرح ، امکان توسعه آن وجود دارد.
چندی پیش نیز ساکنان شهرهای آبادان و خرمشهر از شوری آب آشامیدنی ابراز ناخرسندی کردند، همچنین افزایش شوری آب در این مناطق، سبب از کار انداختن تاسیسات آبرسانی منطقه شده بود.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار