۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴
ایران از IMO درخواست کرد:

تعویق در اجرای قانون سوخت کم سولفور برای شناورها

تعویق در اجرای قانون سوخت کم سولفور برای شناورها
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نماینده ایران در اجلاس اخیر کمیته محیط زیست دریایی IMO خواستار تعویق اجرای قانون سوخت کم سولفور برای شناورها شد.
کد خبر: ۸۰۳۷۳
هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی که در لندن در حال برگزاری است، اظهار داشت: نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در این اجلاس  طی بیانیه ای رسمی خواستار تعویق اجرای قانون سوخت کم سولفور شد.
وی با بیان اینکه در این بیانیه با اشاره به مشکلات فنی که بر سر راه اجرای قانون سوخت کم سولفور وجود دارد، خواستار تغییر زمان اجرای این قانون  از سال 2020 به 2025 شده ایم، افزود: فقدان زیر ساخت های پالایشگاهی برای تولید سوخت کم سولفور در جهان یکی از موانع اجرای قانون 2020 است که در بیانیه ایران به آن اشاره شده است.
حق شناس عدم مطالعه کافی برای امکان سنجی اجرای قانون سوخت کم سولفور در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را دیگر مسئله تاکید شده در بیانیه ایران اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر نسبت به تاثیرات اجرای قانون جدید بر شرکت های سوخت رسان و پالایشگاه ها شفافیت کافی وجود ندارد که در متن بیانیه به این مورد نیز پرداخته شده است.
به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ایران اجرای قانون سوخت کم سولفور را منوط به تحقیقات بیشتر در زمینه چگونگی اجرای آن می داند.
وی در پایان اظهار داشت: کشورهای برزیل، روسیه، عربستان، اکوادور، جزایرمارشال و بنگلادش از تقاضای ایران برای تعویق زمان اجرای قانون کم سولفور حمایت کرده اند.
شایان ذکر است بر اساس مصوبه سازمان بین المللی دریانوردی از سال 2020 تمام شناورها موظف به استفاده از سوخت کم سولفور در شناورهای خود هستند که به دلیل فقدان برخی زیر ساخت ها در تولید این نوع سوخت، زمان اجرای این قانون مورد اعتراض بسیاری از کشورهاست. 
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ناشناس Germany ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
0
0
سازمان بنادر تاکنون چه اقدامی کرده و قرار است منبعد چه اقدامی بکند که تا بحال نکرده؟
آخرین اخبار