۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

هشتمین بندر رو به رشد جهان اعلام شد

هشتمین بندر رو به رشد جهان اعلام شد
بندر کینگ عبدالله هشتمین رتبه را در میان بنادر جهان با سریع‌ترین سرعت رشد را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۰۳۶۴
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آلفالاینر، بندر کینگ عبدالله پیشگام در تحلیل داده‌های حمل و نقل دریایی، توانمندی‌های بندری، آینده شناور‌ها و توسعه مسیر‌های دریایی توانست در بین بنادر جهان هشتمین رتبه را به لحاظ ثبت رشد سریع در سال ۲۰۱۷ میلادی کسب کند.
بر اساس این گزارش، رتبه بندی جدید درحالی اعلام شد که توان عملیاتی در بندر مذکور و در سال گذشته میلادی رشد ۲۱ درصدی را پشت سر گذاشت و به موجب مدیریت بالای کانتینری عنوان دار دومین بندر بزرگ در منطقه شد.
در همین راستا، بندر کینگ عبدالله در بین ۱۰۰ بندر برتر کانتینری در جایگاه ۸۷ قرار گرفت. این درحالی است که رتبه این بندر در سال ۲۰۱۶ میلادی ۹۸ اعلام شده بود.
در ادامه این گزارش، مدیرعامل بندر کینگ عبدالله گفت: رتبه بندی جدید به دنبال تعهد ما به دستاورد‌های لجستکی در چشم انداز ۲۰۳۰ حاصل آمد. افزون بر آن، حمایت نامحدود بندر از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله گمرک سعودی، مدیرعامل مرز‌های امنیتی، ادارات مناطق اقتصادی و دیگر بخش‌های دولتی که بدون شک مهره‌های اصلی در چنین دستاورد قابل توجهی به حساب می‌آیند، موجب شد تا این بندر بتواند جایگاه هشتم را در بین بنادر روبه رشد جهان ازان خود کند. حمایت آنان سبب شد تا نقش بندر کینگ عبدالله در مدیریت اقتصاد ملی از طریق بند‌های موجود در لجستیک ترکیبی که رقابت در منطقه را به دنبال دارد و هدف آن تبدیل شدن به پلت فرم لجستیکی پیشگام در جهان است، پررنگ‌تر شود.
وی افزود: بدون شک به جایگاهی که در حال حاضر به آن دست یافتیم، افتخار می‌کنیم. این رویداد بزرگ جایگاه ویژه بندر کینگ عبدالله را همزمان با افزایش حجم بار از/به بنادر سعودی در جهان و صنعت حمل و نقل دریایی منعکس می‌کند.
درباره بندر کینگ عبدالله
بندر کینگ عبدالله طی سال‌های اخیر رشد و توسعه قابل توجهی داشته است که آن را به یک بندر پیشگام در ارائه خدمات ۲۴ ساعته در بخش تحقیقات کانتینری تبدیل کرده و زمان اتلاف کانتینر‌های ورودی را به ۴.۵ روز کاهش داده است.
این بندر با عمق ۱۸ متری ژرف‌ترین لنگرگاه جهان را برای شناور‌ها دارد. ترمینال‌های کانتینری کینگ عبدالله بزرگترین جرثقیل‌ها را در خود جای داده‌اند و مجهز به آخرین تکنولوژی روز هستند. ترمینال‌ها قادر به جای دادن ۲۵ کانتینر و ظرفیت جابه جایی ۶۵ تن بار هستند که موجب شده تا بندر بتواند به شناور‌های باری مگاسایز در حال حاضر و آینده خدمات لازم را ارائه دهد.
بندر کینگ عبدالله نخستین بندر خصوصی در منطقه به حساب می‌آید که توسعه و اپراتوری آن بر عهده عربستان سعودی است. هشت خط بزرگ کشتیرانی در این بندر فعالیت می‌کنند و با ارائه خدمات عالی برای واردکنندگان و صادرکنندگان گزینه‌های بی نظیری را پیشنهاد می‌دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار