۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

خوزستان رتبه اول آبزی پروری ماهیان گرمابی را کسب کرد

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: استان خوزستان در سال گذشته با 70هزار تن آبزیان پرورشی، رتبه نخست آبزی پروری ماهیان گرمابی را در کشور کسب کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۰۳۴۶

دکتر نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا ارزش این میزان تولید آبزی پروری را 650میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: استان خوزستان پس از گلستان رتبه دوم آبزی پروری در کشور را دارا است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 10هزار نفر در خوزستان در صنعت آبزی پروری مشغول کار هستند، افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه ، میزان آبزی پروری در خوزستان به 112هزارتن خواهد رسید.

مدیرکل شیلات خوزستان کم آبی را از چالش های فراروی صنعت آبزی پروری در سال جاری در خوزستان بیان و بر تامین آب مورد نیاز آبزی پروران تاکید کرد.

دکتر خون میرزایی با انتقاد از برنامه سازمان آب و برق خوزستان در قطع مورد نیاز صنعت آبزی پروران استان در سال جاری افزود: عدم تامین آب مورد نیاز این صنعت ، بیکاری در استان را تشدید و سرمایه ها در این بخش را از بین خواهد برد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به ظرفیت های کم نظیر تولید آبزیان پرورشی در خوزستان ، مهمترین مشکل صنعت آبزی پروری را سرمایه در گردش عنوان کرد و خواستار همکاری بانک ها در بخشودگی جرائم دیرکرد وام های آبزی پروران شد.

وی همچنین خواستار رفع موانع صادرات آبزیان پرورشی استان خوزستان با هدف توسعه اشتغال و ارزآوری و تامین سرمایه لازم برای افزایش تولید آبزی پروری شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار