۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

رونق توریسم دریایی در سال97/نقش مهم تعطیلات زمستانه در رونق گردشگری دریایی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از رونق گردشگری دریایی در آبهای جنوبی کشور با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی طی سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۴۲

علی اصغر مونسان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گردشگری دریایی در آبهای جنوبی کشور با وجود پتانسیل های فراوان هنوز نتوانسته است، آنگونه که شایسته است خود را نشان دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، افزود: به دلیل وجود نعمت دریا در جنوب کشور، انتظار می رود استان های جنوبی کشور جزو مناطق پیشرفته کشور مطرح شوند اما متاسفانه اینگونه نیست ک این امر نشان از بی توجهی به دریا است.

وی همچنین در ادامه از انجام برنامه ریزی ها توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در جهت رونق گردشگری دریایی در آبهای جنوبی کشور با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی طی سال 97 خبر داد.

مونسان خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین پتانسیل های توریسم دریایی در جنوب کشور رودخانه بزرگ کارون است که تاکنون آنگونه که باید مورد بهره برداری گردشگری قرار نگرفته است.

به گفته وی، رونق توریسم دریایی در رودخانه کارون می تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر توریسم استان خوزستان به ویژه شهرستان های خرمشهر و آبادان را فراهم کند.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اذعان داشت: به همین منظور در نظر داریم با همکاری بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی، خط ویژه شناورهای تفریحی را در این رودخانه راه اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: بر اساس قول مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در اوایل سال جاری، 90 درصد هزینه خرید شناورهای تفریحی از طریق وام های ارزان قیمت توسط سازمان بنادر و دریانوردی تامین می شود و سرمایه گذار تنها باید 10 درصد هزینه خرید شناور را فراهم کند.

به گفته معاون رئیس جمهور، این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در حمایت مالی از خریداران شناورهای تفریحی، تاثیر بسیار مثبتی در رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی از طریق افزایش تعداد شناورهای تفریحی و بکارگیری آنها در آبهای جنوبی کشور خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مهمترین عامل عدم رونق توریسم دریایی در جنوب کشور را نبود تعطیلات زمستانه اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم امسال شاهد تصویب تعطیلات زمستانه باشیم تا شرایطی فراهم شود که مردم در شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان به جنوب کشور سفر کنند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات تابستانی به دلیل شرایط فوق العاده گرم آب و هوایی در جنوب کشور، عملاً امکان برنامه ریزی برای توسعه سفرها به جنوب کشور و رونق توریسم دریایی وجود ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار