۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

رکورد بی سابقه اوراق، تکانی به بازار شناورهای تانکر داد

رکورد بی سابقه اوراق، تکانی به بازار شناورهای تانکر داد
اوراق کشتی های تانکر در سه ماه سوم سال جاری میلادی رکورد زد.
کد خبر: ۸۰۳۲۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و علی رغم پیش بینی‌های ناامیدانه در خصوص بازار اوراق تانکر، سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد فروش تانکر‌های بیشتری به سوی یارد‌های اوراق از سال ۱۹۸۲ میلادی تاکنون بود.
بر اساس این گزارش و به نقل از آخرین تحلیل بازار از سوی Teekay، نرخ پایین حمل و نقل، نرخ بالای اوراق، کهنه شدن ناوگان تانکر و تاثیر قوانین اعمالی برای شناور‌های جدید طوفان خوشایندی را در بازار ایجاد کرد.
داده‌های کلارکسونز نشان می‌دهد از آغاز سال جاری میلادی تاکنون تعداد ۱۷ فروند شناور VLCC، سه فروند سوئزماکس و ۱۴ فروند افراماکس با ظرفیت مجموع هشت میلیون DWT روانه یارد‌های اوراق شده‌اند. آخرین باری که یارد‌های اوراق پذیرای شناور‌ها با ظرفیت هشت میلیون DWT بود، سال ۱۹۸۲ اعلام شده است.
این گزارش ضمن اشاره به عمر شناور‌ها ادامه داد: عمر میانگین تانکر‌های اوراقی درحالی ۲۰ سال برآورد شده است که شناور‌هایی با عمر ۱۷ تا ۱۸ سال نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود. این رویداد نشان می دهد، مالکان تصمیم دارند شناور‌هایی با عمر بیش از ۱۷ سال و نیم را در ناوگان خود به ویژه در بخش شناور‌های VLCC به کار نگیرند.
در همین راستا، Teekay نوشت: اگر این آرامش حاکم و افزایش تقاضای مالکان برای اوراق شناور‌ها تا پایان سال ادامه داشته باشد، رشد ناوگان تانکر در سال جاری میلادی به صفر (یا حتی منفی) در مقایسه با سال ۲۰۰۱ می‌رسد. دیدگاه و پیش بینی ما آن است که درآمد‌های پایین و نرخ بالای اوراق تا پایان سال ادامه خواهد داشت. اما هنوز برای قضاوت در خصوص سرعت بالای اوراق در ماه‌های آتی در مقایسه با سه ماه نخست زود است.
همانطور که تشریح شد روند اخیر اوراق در بازار تانکر مثبت است و همزمان با افزایش درخواست در نیمه دوم سال جاری میلادی می‌توان شاهد بهبود در وضعیت حاضر بود.
برچسب ها: اوراق تانکر رکورد
ارسال نظرات
آخرین اخبار