۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

بیمکو دست انداز فعالیت بندری را از بین می برد

بیمکو دست انداز فعالیت بندری را از بین می برد
(بیمکو)- بزرگترین انجمن کشتیرانی جهان- پروژه آزمایشی را راه اندازی کرده است که پتانسیل کاهش تشریفات اداری در بندر را تا 80 درصد در خود دارد.
کد خبر: ۸۰۳۲۶
به گزارش گروه بین الملل مانا پروژه آزمایشی (Maritime Reporting Model (MRM که از سوی بزرگترین انجمن کشتیرانی جهان (بیمکو) هدایت و رهبری می شود، یک ابتکار دیجیتالی توسعه یافته به همراه تعدادی شرکا شامل بندر روتردام است، هدف از این پروژه کاهش سطح تشریفات و کاغذبازی اداری در طول ترخیص کالا از گمرک بندر  و به عبارتی کاهش 80 درصدی بازه زمانی عنوان می شود.
این حجم زیاد تشریفات و کاغذبازی اداری در ذهن بازیگردانان صنعت کشتیرانی دست اندازی است که زمان زیادی را به هدر می دهد.
"Aron Frank Sørensen" رئیس بخش قوانین و تکنولوژی دریایی بیمکو گفت: کاهش مسئولیت و بار اداری ترخیص کالا در بندر یک مشکل اصلی است. ذهن سکان دار کشتی نباید محصور در تشریفات اداری باشد، بلکه به جای آن باید بر عملیات و امنیت کشتی متمرکز شود.
این گزارش ادامه داد: در چشم انداز MRM، استانداردسازی روابط بین کشتی و ساحل از طریق یک استاندارد جهانی برای تگ کردن اطلاعات مانند نام کشتی و تعداد اعضای خدمه ترسیم شده است.
به گفته بیمکو، MRM اساسا یک هم آهنگ سازی مدل های داده ای است که از سوی سهام داران دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.
در ماه گذشته، بیمکو تکنولوژی مذکور را در یک سفر آزمایشی در بندر Gdańsk لهستان به روتردام از طریق بنادرAarhus دانمارک و Bremerhaven آلمان مورد محک قرار داد. 
در طول این سفر بیمکو محاسبه کرد، میانگین زمان برای تکمیل دستی تمامی 32 مورد از گزارش های مورد نیاز در طول هر بارگیری بندر بین 16 و 64 دقیقه  به طول انجامید. اما MRM پتانسیل کاهش زمان این فرآیندهای فردی تا 80 درصد را در خود دارد.
لازم به ذکر است، پس از پایلوت این پروژه در اروپا، فاز بعدی در سطح جهانی اجرا خواهد شد.
بیمکو به دنبال تصویب سازمان بین‌المللی دریانوردی آیمو IMO که در حال حاضر بر هم آهنگ سازی داده ها کار می کند نیز  است.
پیش از تشکیل کمیته تسهیل سازی آیمو در ماه ژوئن سال جاری میلادی، MRM ارائه خواهد شد. اما  در حال حاضر حمایت کشورهای عضو شامل لیبریا، ترکیه و جزایر مارشال (در باختر اقیانوس آرام) را دریافت کرده است.
رئیس بخش قوانین و تکنولوژی دریایی بیمکو هم چنین گفت: از آیمو خواستار مدیریت کردن یک نوع از دفترچه تلفن جایی که اطلاعات و داده ها را در پایگاه داده اصلی یا دیتابیس این سازمان تگ کرده ایم، هستیم به طوریکه هر شخصی بتواند برای ارتباط دیجیتالی از آن استفاده کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار