۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
در بنادر غرب هرمزگان صورت گرفت؛

حمل دریایی ۳۴ هزار خودروی مسافران در طرح نوروزی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اعلام کرد: طی ۲۲روز اجرای طرح نوروزی امسال، بیش از ۲۲۰ هزار نفر و افزون بر ۳۴ هزار دستگاه خودرو در بنادر غرب هرمزگان در ایمنی کامل و بدون سانحه دریایی جابه جا شدند.
کد خبر: ۸۰۳۲۰

به گزارش مانا، "قاسم عسکری نسب" مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه و رئیس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندرلنگه با ارایه گزارش جمع بندی از طرح نوروزی سفرهای دریایی در بنادر غرب هرمزگان اظهار داشت: طی ۲۲ روز تعطیلات نوروزی سال ۹۷، بیش از ۳۸ فروند شناور مسافری و لندینگ کرافت با ظرفیت ۱۲هزار صندلی و امکان حمل ۲۴۰ دستگاه خودرو، به صورت شبانه روزی خدمات رسانی به میهمانان نوروزی را عهده دار بودند.

وی افزود: از ۲۵ اسفندماه تا پایان هفدهمین روز از فروردین سال۹۷، در مجموع ۲۲۰ هزار و ۵۱۸ نفر سفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش و بالعکس جابه جا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر شهرستان بندرلنگه گفت: علاوه بر این، عملیات جابه جایی ۳۴ هزار و ۱۶۹ دستگاه خودرو در این مسیرهای دریایی نیز به انجام رسید.

عسکری نسب همچنین از ثبت یک هزار و ۶۰۳ تردد شناورهای دریایی در تعطیلات نوروزی سال ۹۷ خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطر نشان کرد: روز پنجم فروردین به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی در بنادر غرب استان محسوب می شود که طی این روز، در مجموع ۲۱هزار و ۱۶۲ نفر سفر در یک شبانه روز انجام شد.

وی همچنین اضافه کرد: بیشترین حجم جابه جایی خودرو نیز در روز ششم فروردین با رقمی بالغ بر سه هزار و ۶۷ دستگاه خودرو ثبت شد.

یادآور می شود، طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها که همه ساله از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا پایان روز ۱۵فروردین ماه ادامه داشت، امسال با توجه به نزدیکی روز طبیعت(۱۳ فروردین) با تعطیلات پایان هفته، مدت آن دو روز دیگر تمدید شد؛ دوره ای ۲۲ روزه که خوشبختانه هیچ حادثه ناگوار دریایی در بنادر مسافری غرب هرمزگان به وقوع نپیوست و صدها هزار مسافر دریایی سفری ایمن و آرامش بخش را در آغازین روزهای بهاری سال ۹۷ تجربه کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار