۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

نجات 18 خدمه دو لنج حادثه دیده در خلیج فارس

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: 18 خدمه دو فروند موتور لنج حادثه دیده با استفاده از شناور ناجی 9 و کمک نیروهای جستجو و نجات اداره بندر جزیره خارگ از غرق شدن و مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۸۰۳۱۶
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی  با اشاره به فعالیت پنج شناور ناجی در بنادر استان بوشهر اظهار داشت: پنج فروند شناور ناجی در بنادر عسلویه، دیر، عامری، بوشهر و جزیره خارگ فعالیت دارند که به زودی ششمین شناور نیز در بندر دیلم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی شناور‌های ناجی در استان بوشهر افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با امکانات لازم از جمله ۵ فروند شناور ناجی و نیرو‌های متخصص، در تمام شبانه‌روز پاسخگوی مشکلات شناور‌ها در خلیج فارس هستند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به عملیات جستجو و نجات شناور ناجی ۹ خارگ اشاره کرد و  گفت: ۱۸ خدمه دو فروند موتور لنج حادثه دیده با استفاده از شناور ناجی ۹ و کمک نیرو‌های جستجو و نجات اداره بندر جزیره خارگ از غرق شدن و مرگ نجات یافتند.

اسعدی، با بیان اینکه یک فروند شناور لنج باری که از بندر دوبی به مقصد بندر گناوه در حرکت بود دچار حادثه شد گفت: ناخدای این شناور به مرکز جستجو و نجات دریایی خارگ اعلام کرد به علت آبگرفتگی شدید، احتمال غرق شناور و از کار افتادن دستگاه مسیریاب آن وجود دارد.

وی افزود: بلافاصله شناور ناجی ۹ از بندر خارگ به موقعیت سانحه اعزام شدو پس از شناسایی موقعیت این شناور، ۹  تن از  سرنشینان لنج یاد شده را نجات داد و  به اسکله مروارید جزیره خارگ منتقل کرد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به حادثه دوم گفت: یک فروند موتور لنج باری که از دیر به دیلم می‌رفت، به علت نقص و آبگرفتگی شدید از مرکز مرکز جستجو و نجات دریایی خارگ، کمک خواست که نیرو‌های این مرکز با شناور ناجی ۹ به منطقه رفتند و ۹ سرنشین این لنج را نجات دادند.

اسعدی افزود: شناور ناجی پس از تخلیه آب از این لنج، آن را به مدت یک ساعت همراهی کرد و پس از اطمینان از حل مشکل، به اسکله مروارید جزیره خارگ بازگشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار