۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

لایروبی اسکله پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر آغاز شد

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه لایروبی اسکله پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر با 210 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
کد خبر: ۸۰۳۱۵

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اجرای طرح مجتمع بندری نگین بوشهر اظهار داشت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی  در سه بخش پایانه کانتینری، اسکله چند منظوره و کالای فله‌ و مایع اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه لایروبی اسکله پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر افزود: با اجرای عملیات لایروبی زمینه پهلوگیری 50 هزار تنی در اسکله پایانه کانتینری نگین فراهم می شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح لایروبی در مدت چهار ماه اجرا می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت این پایانه تخلیه و بارگیری 300 هزار TEU کانتینر است که با افتتاح آن ظرفیت کانتینری بندر بوشهر به بیش 600 هزار TEU کانتینر می‌رسد.

اسعدی ادامه داد: با افتتاح این ترمینال کانتینری جزیره نگین در نیمه نخست امسال بندر بوشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور پس از بندر شهید رجایی تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: با تکمیل طرح توسعه ای بندر بوشهر در جزیره نگین، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با بیش از دو برابر افزایش به 15 میلیون تن می‌رسد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به قابلیت مهم مجتمع بندری نگین افزود: ‌محدوده 50 هکتاری بندر بوشهر با وجود افزایش 10 هکتاری، پاسخگوی توسعه این بندر نبود که در این راستا مجتمع بندری نگین جزیره نگین برای ساخت ترمینال کانتینری، چند منظوره و اسکله کالای فله و مایع اختصاص یافت.

اسعدی ادامه داد: مساحت مجتمع بندری نگین بوشهر 470 هکتار است که پروژه‌های پیش‌بینی شده در مجتمع بندری نگین در مساحتی حدود 200 هکتار اجرا می‌شود و مابقی آن نیز اراضی پشتیبان است.

در استان بوشهر 11 بندر تجاری فعال است که 11هزار و 100 شناور ساماندهی شده و 40 هزار دریانورد در آنها فعالیت دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار