۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

مذاکرات آیمو بی نتیجه ماند!

مذاکرات آیمو بی نتیجه ماند!
پس از چهار روز مذاکره، سازمان بین المللی دریانوردی آیمو IMO نتوانست در مورد استراتژی پنج ساله کاهش انتشارات گاز گلخانه ای تصمیم گیری کند.
کد خبر: ۸۰۲۹۲
به گزارش گروه بین الملل مانا پس از چهار روز مذاکره، سازمان بین المللی دریانوردی آیمو IMO نشان داد که با نقطه توافق بر سر یک استراتژی پنج ساله کاهش گاز گلخانه ای فاصله دارد و بار مسئولیت بیشتری را بر دوش جلسه کمیته حفاظت محیط دریاییMEPC که قرار است در هفته جاری برگزار شود، قرار داد.
بنا بر گزارش لویدزلیست، مذاکرات بدون رسیدن به توافقی در مورد اهداف کربن زدایی خاتمه یافت. در این جلسه در مورد اینکه چه پروپوزالی باید به عنوان متن پایه برای مذاکرات هفته جاری مورد استفاده قرار می گیرد نیز بحث شد. این متن پایه از یک توافق الزام آور فاصله دارد، اما می تواند نقطه آغازی برای مذاکرات باشد.
تعداد زیادی از کشورها موافقت کردند، باید پروپوزالی بر روی میز قرار گیرد که در آن استراتژی کاهش 40 درصدی انتشارات و آلودگی دی اکسید کربن CO2 تا سال 2030 و به دنبال آن کاهش 70 درصدی تا سال 2050 را در مقایسه با سال 2008 تجویز شود.
پیش از این، "کیتاک لیم "دبیر کل سازمان آیمو IMO هشدار داده بود که هر گونه توافقی باید در این هفته انجام گیرد و به جلسه کمیته حفاظت محیط دریایی (MEPC) موکول نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار