۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

بیش از 5000 نفر به راهیان نور دریایی خارگ اعزام شدند

بیش از 5000 نفر به راهیان نور دریایی خارگ اعزام شدند
مسئول اعزام قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر گفت: از 25 اسفند تا 12 فروردین پنج هزار و 183 نفر از 11 استان به اردوی راهیان نور دریایی خارگ اعزام شدند.
کد خبر: ۸۰۲۸۸

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، امید ایران منش در نشست با خبرنگاران در بوشهر با  اشاره به  نقش مهم جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس  اظهار داشت: جزیره مقاوم خارگ که دارای کارنامه درخشانی در جنگ هشت ساله تحمیلی است، از 25 اسفند تا 12 فروردین میزبان کاروان راهیان نور دریایی از نقاط مختلف کشور بود.

وی با بیان اینکه پنج هزار و 183 نفر به خارگ در قالب اردوی راهیان نور دریایی اعزام شدند، گفت: در این اعزام­‌ها کاروان­‌های راهیان نور از 11 استان اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، مرکزی و یزد و کاروان­‌های مختلفی نیز از هم استانی بوشهر به جزیره مقاوم خارگ اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مدّت زمان این اردوها برای عزیزان هم استانی یک روز و برای سایر استان­ ها سه روز برنامه­ ریزی شده بود، تصریح کرد: زائرین بلافاصله بعد از ورود به استان بوشهر در روز نخست به بازدید از موزه شهید رئیس علی دلواری در دلوار و ساحل زیبای این شهر پرداخته و سپس برای اسکان به دانشگاه آزاد اسلامی عالی شهر منتقل می­ شدند.

مسئول اعزام قرارگاه راهیان نور دریایی بوشهر بازدید از جزیره خارگ را برنامه روز دوّم کاروان­ های راهیان نور دریایی عنوان و افزود: بازدید از بیمارستان زیرزمینی، کشتی سوخته، زیارت گلزار شهدای گمنام، زیارت امامزاده محمّد حنفی و بازدید از دو نمایشگاه دفاع مقدس منطقه دوّم نیروی دریایی سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران  از جمله مهم­ ترین برنامه­ های کاروان­ های راهیان نور دریایی در روز دوّم بود.

ایران منش بازدید از اسکله  صادرات نفت خام تی را یکی از برنامه­ های پیش­ بینی شده برای کاروان­ های راهیان نور دریایی در جزیره خارگ عنوان و خاطرنشان کرد: این اسکله که محلّ صادرات نفت و پهلوگیری کشتی­ های غول پیکر نفتی است در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده بارها مورد حملات نیروهای بعثی عراق واقع شده بود.

وی با برشمردن ضرورت حفظ و ترویج ارزش­ های دفاع مقدّس بخصوص در عرصه دریا برای نسل جوان تأکید کرد: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدّس به تعداد روزهای جنگ مورد بمباران هواپیماهای دشمن قرار گرفته است که در همین راستا برنامه­ های فرهنگی متعددی نیز برای زائرین عزیز در هنگام عزیمت به این جزیره پیش­ بینی شده بود که از جمله مهم­ ترین آن­ ها می­ توان به نمایش فیلم و روایت­ گری راویان در شناورها اشاره کرد.

مسئول اعزام قرارگاه راهیان نور دریایی استان اذعان کرد: بازدید از موزه دریا و دریانوردی و موزه مردم شناسی بندر بوشهر از برنامه­ های روز سوّم کاروان­ های راهیان نور دریایی بود.

برچسب ها: راهیان نور خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار