۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
برای جبران خسارات ورشکستگی کشتیرانی هانجین:

کره جنوبی 200 فروند شناور سفارش می دهد

کره جنوبی 200 فروند شناور سفارش می دهد
دولت کره جنوبی به منظور ارتقای صنعت کشتیرانی این کشور از طرح سفارش ساخت ۱۴۰ فروند فله بر و ۶۰ فروند کشتی کانتینری تا سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد.
کد خبر: ۸۰۲۸۶
به گزارش گروه بین الملل مانا وزیر شیلات و اقیانوس دولت کره جنوبی، در تلاش برای ارتقای صنعت کشتیرانی  این کشور از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن قرار است ۱۴۰ فروند فله بر و ۶۰ فروند کشتی کانتینری تا سال ۲۰۲۰  سفارش داده شود.
وی در این باره گفت: مجموعه‌ای از اقدامات جامع و فراگیر را برای حمایت از صنایع کشتیرانی این کشور که پس از ورشکستگی هانجین با چالش هایی چون رکود بلند مدت، فضای رقابتی شدید و قوانین سختگیرانه زیست محیطی دست و پنجه نرم می‌کند، تهیه و تدوین کرده‌ایم.
لازم به ذکر است:  از میان 60 فروند کشتی کانتینری، تعداد 20 فروند آن مگا کشتی‌های کانتینری با ظرفیت ۲۰ هزار TEU  خواهد بود.
به دنبال ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی، فروش صنعت کشتیرانی کره جنوبی افت بیش از ده تریلیون KRW را تجربه کرد. دولت کره جنوبی حمایت خود را از تشکیل شرکت Korea Maritime KMC اعلام کرده است، شرکتی که سه صندوق مالی در صنعت کشتی دولتی موجود را ترکیب می‌کند.
این گزارش ادامه داد: انتظار می رود، شرکت کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی (HMM) از طرح اخیر منفعت خواهد برد و افزایش ظرفیت به یک میلیون TEU را در سال ۲۰۲۰ به ثبت می‌رساند.
در ماه گذشته، مرچنت هیوندایی سفارش ساخت پنج فروند نفتکش غول پیکر به ارزش ۴۲۰ میلیون را به کشتی سازی دووی کره جنوبی داد.
این گزارش در پایان نوشت: کره جنوبی کشتی‌های کانتینری دوستدار محیط زیست و با قابلیت مصرف کارآمد انرژی را به منظور پیروی از قانون سوخت با سولفور کمتر از نیم درصد که از سال ۲۰۲۰ لازم الاجرا می‌شود، توسعه خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار