۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
با هدف کاهش انتشار CO2 در بنادر

هامبورگ سود با الکترولوکس همکاری می‌کند

هامبورگ سود با الکترولوکس همکاری می‌کند
شرکت هامبورگ سود با الکترولوکس جهت کاهش انتشار گاز سولفوردی‌اکسید در بنادر آغاز به همکاری کرد.
کد خبر: ۸۰۲۸۴

به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی آلمانی هامبورگ سود و شرکت لوازم خانگی سوئدی الکترولوکس جهت کاهش انتشار گاز سولفوردی‌اکسید در بنادر همکاری مشترکی را آغاز کردند. در طول انجام این همکاری کشتی هفت هزار و 114 TEU سانتا کاتارینا (Santa Catarina) به صورت داوطلبانه از 11 الی 24 مارس 2018، در بنادر مانزانیلوی مکزیک، کایائوی پرو و بنادر ایگیگه و پورتوی شیلی، از سوخت پاک‌تر گازوئیل دریایی (MGO) به جای سوخت استاندارد سنگین نفت کوره (HFO) در موتورهای کمکی و بویلرهایش استفاده کرد.

لازم به ذکر است که هر دو این قسمت‌ها، موتورهای کمکی و بویلرها، جهت تأمین الکتریسیته و گرما در بنادر به کار می‌افتند.

هامبورگ سود که اکنون بخشی از شرکت مرسک است و الکترولوکس، پیش‌تر از سوخت کم سولفور بهره‌برداری کرده بودند اما این بار می‌خواهند از سوخت MGO حاوی سولفور بسیار پایین‌تر استفاده کنند تا انتشار این گاز نامطلوب را برای محموله‌های الکترولوکس بیش از 95 درصد کاهش دهند.

این پروژه توسط هر دو شرکت تأمین مالی شده است. در حالی‌که الکترولوکس متحمل هزینه‌های اضافی برای سوخت MGO می‌شود، هامبورگ سود نیز هزینه‌های عملیاتی اضافه مربوط به برنامه‌ریزی و تغییر سوخت را متحمل می‌شود.

مدیرعامل هامبورگ سود اظهار کرد: «وقتی این پروژه تثبیت شود، هامبورگ سود با کاهش گازهای نامطلوب منتشر شده از سوخت کشتی‌های خود نقش مهمی در زمینه حفاظت محیط زیست ایفا خواهد کرد.»

پیاده‌سازی این پروژه مشترک با آغاز مرحله آزمایشی در بهار سال 2017 شروع شد. در چهار بندری که در بالا به آنها اشاره شد (بر خلاف بنادر دریای شمال و بالتیک و برخلاف مناطق کنترل انتشار آمریکای شمالی (ECAs)) تغییر سوخت از HFO به MGO اجباری نیست.

مدیر بخش لجستیک جهانی الکترولوکس اعلام کرد: «انتشار سولفور دی‌اکسید موضوع بسیار مهم محیط زیستی در برخی از جوامع نزدیک به شهرهای بندری است. با این همکاری، نشان می‌دهیم که چگونه صنعت سریع‌تر از قانون می‌تواند کیفیت هوا را در بنادر بهبود دهد و امیدواریم شرکت‌های بیشتری در این طرح به ما بپیوندند.»

وی افزود: «این امر به ما کمک می‌کند که ردپایی که در زنجیره حمل‌ونقل بر محیط زیست باقی می‌گذاریم، تلطیف کنیم و این بخشی از اهداف الکترولوکس برای تحقق استراتژی پایدار است.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار