۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

27 شناور در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت

27 شناور در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت
سازمان ملل 27 فروند شناور را به اتهام کمک به کره شمالی در دور زدن تحریم های بین المللی در فهرست سیاه قرار داد.
کد خبر: ۸۰۲۶۶
به گزارش گروه بین الملل مانا، سازمان ملل متحد 27 فروند شناور را به اتهام کمک به کره شمالی در دور زدن تحریم های بین المللی مصوب در پاسخ به آزمایش های هسته ای و موشکی رهبر کره شمالی در فهرست سیاه قرار داده است.
بر اساس این گزارش،  از مجموع 27 فروند شناور ثبت شده در لیست سیاه 12 فروند متعلق به جموری دموکراتیک خلق کره است. لیست سیاه جدید سازمان ملل متحد تحریم های سختگیرانه تری را در مقایسه با بیانیه های پیشین خود درنظرگرفته است.
این گزارش ضمن اشاره به شناورهای کره ای ادامه داد: شناورهای Asia Bridge 1، Xin Guang Hai،Hao Fu ، Dong Feng 6، Hao Fan2، Hao Fan6 و Fan Ke و تانکرهای موسوم به Yuk Tung، Koti، Jin Hye، Wan Heng 11 و Min Ning De You 078 در لیست سیاه قرار گرفتند. بسیاری از این شناورها پیش از این در لیست بیانیه ای که آمریکا مبنی بر سرپیچی از قوانین اتخاذ شده لحاظ کرده بود، دیده شد.
درخواست جدید سازمان ملل متحدد در خصوص این 12 شناور از شرکت های ثبت کننده پرچم، آن است که پرچم های آنها برداشته شود و پهلوگیری آنها در بنادر کشورهای عضو سازمان ملل متحد متوقف شود.
این گزارش افزود: تحریم های جدید پای بسیاری از مدیران را نیز به میان کشید. اپراتورهای شناورهای Xin Guang Hai، Hao Fan 2، Hao Fan 6، Dong Feng 6  و Asia Bridge 1 متهم به بارگیری زغال سنگ کره شمالی برای صادرات شدند که خلاف قوانین آمریکاست. افزون بر آن و با تکیه بر شواهد موجود، تانکرهای مذکور برخلاف قوانین محدودکننده، در عملیات انتقال بار پتروشیمی به روش کشتی به کشتی رویت شدند.
بر همین اساس و در پایان این خبر سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: تصویب این بسته تحریمی در طول تاریخ به وضوح بیانگر آن است که انجمن بین المللی متحد است تا حداکثر فشار خود را بر اقدامات غیرقانونی کره شمالی اعمال کند. جا دارد از اعضای شوری امنیت تشکر ویژه به عمل آورم که تمام تلاش خود را بر اعمال نفوذ هر چه بیشتر و تصویب تحریم های سختگیرانه برای مقابله با این کشور متمرکز کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار