۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

انجام دو عملیات امداد و نجات دریایی در آب های گناوه و خارگ

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناورهای ناجی این اداره کل شناور در معرض غرق شدن در آب های گناوه و ملوان بیمار در آب های خارگ نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۸۰۲۵۷

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی با اشاره به اینکه امدادگران دریایی این اداره کل شبانه‌روز آماده خدمات رسانی هستند، اظهار داشت: مراکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته همه خدمات به دریانوردان در خلیج فارس ارائه می‌کنند.

وی از اجرای دو عملیات امدادی در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: یک شناور تجاری مسیر دوبی – گناوه که روز گذشته به گناوه رسیده بود و اقدام به  لنگر انداختن کرده بود که به دلیل شرایط بد جوی و سرعت گرفتن باد، لنگر آن کشیده و از آن جدا می شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: همچنین موقع جابه جایی موتورلنج طناب دور پروانه شناور رفته و شناور از کنترل خارج و در معرض غرق شدن قرار می گیرد.

اسعدی ادامه داد: به دنبال اعلام این شرایط شناور قیام و یدک کش آزادی و دو فروند قایق صیادی به همراه غواص به موقعیت اعزام شد و شناور ناجی 9 نیز بصورت آماده باش در آمد.

وی گفت: در نهایت پس از دو ساعت تلاش نیروهای اعزامی شناوری که به دلیل شرایط بد جوی لنگر و سکانش را از دست داده بود با انتقال محدوده آب کم عمق از خطر غرق شدن حتمی نجات دادند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح دومین عملیات نیز گفت: یدک کشی نیز به همراه بارج با 6 نفر خدمه در لنگرگاه خارگ بوده که طبق اعلام به مرکزفرعی جستجو و نجات خارگ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه (عارضه ی کبد، حالت تهوع شدید و بالا آوردن خون)، ناجی 9 به محل اعزام شد.

اسعدی یادآور شد: پس از رسیدن شناور ناجی 9به موقعیت فرد بیمار وی به سمت اسکله مروارید منتقل و با آمبولانس مستقر در اسکله به مرکز درمانی اعزام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار