۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

نجات هفت سرنشین یک لنج باری در آبهای خلیج فارس

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هفت سرنشین یک لنج باری در خلیج فارس در محدوده آبهای جزیره خارگ از خطر مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۸۰۲۵۵

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی با اشاره به رسیدگی به حادثه دیدگان در خلیج فارس اظهار داشت: یک فروند شناور لنج باری با ملیت ایرانی که از بندر دوبی به مقصد گناوه در حرکت بود، در فاصله هفت مایلی جنوب شرقی جزیره خارگ به علت شرایط بد جوی و آبگرفتگی از ادامه مسیر بازماند.

وی با بیان اینکه این شناور حوالی ساعت 2:50 بامداد صبح امروز شنبه اعلام اضطرار کرد، گفت: بلافاصله شناور ناجی 9 از بندر خارگ پس از اعزام به موقعیت سانحه، موفق شد در ساعت 3:55 دقیقه بامداد  پس از جستجو طولانی با توجه به عدم اعلام موقعیت دقیق بدلیل از کارافتادن کلیه تجهیزات ناوبری سرنشیان لنج یاد شده را نجات دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه نامساعد اعلام شده بود، اظهارکرد: شناور ناجی، افراد نجات یافته را حوالی ساعت 5:10 صبح امروز در بندر خارگ به ساحل رساند.

اسعدی از نجات هفت سرنشین این شناور حادثه دیده خبر داد و  خاطرنشان کرد: نجات یافتگان در سلامت کامل گزارش شده است.

این مقام مسئول به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه کرد، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار