۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

کشتیرانی دریای خزر مهمترین شریک بنادر گیلان است/ایجاد خط مسافری بندر انزلی- باکو

کشتیرانی دریای خزر مهمترین شریک بنادر گیلان است/ایجاد خط مسافری بندر انزلی- باکو
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت:کشتیرانی دریای خزر اولین و مهمترین شریک تجاری بنادر استان گیلان محسوب می شود.
کد خبر: ۸۰۲۵۲
حسین چراغی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه الگوی تجاری منطقه دریای خزر تغییر کرده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش تنوع و حجم کالای مبادله شده از دریای خزر به دنبال توسعه زیرساختی در بنادر استان گیلان به ویژه بندر انزلی هستیم.
وی با تاکید بر تلاش و هدف گذاری سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایشی نگاه داشتن سهم بنادر شمال کشور از تجارت در دریای خزر خاطر نشان کرد: در همین راستا افزایش سرمایه گذاری ها در جهت توسعه زیرساخت های بنادر گیلان در دستور کار قرار دارد.
چراغی در این راستا با اشاره به بازدید دکتر محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پروژه ساخت سیلوی 45 هزار تنی غلات در بندر انزلی که از سوی کشتیرانی دریای خزر در حال انجام است، گفت: این پروژه یکی از نمونه های خوب توسعه زیرساخت از سوی سرمایه گذاران در بندر انزلی است.
وی با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر به عنوان ناوگان ملی و بزرگترین خط کشتیرانی در این دریا اولین و مهمترین شریک تجاری بنادر استان گیلان محسوب می شود، افزود: این خط همچنان که بیش از 30 درصد از کل حجم بار منطقه دریای خزر را جابجا می کند به عنوان حامل پرچم کشور در دریای خزر نقش مهم و استراتژیکی را ایفا می کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان سرمایه گذاری مستقیم کشتیرانی دریای خزر را در بندر انزلی را تکمیل کننده زنجیره تامین کالای تجارت خارجی از سوی این خط کشتیرانی دانست و عنوان کرد: تلاش داریم همکاری های لازم برای توسعه فعالیت ها را با این شرکت صورت دهیم.
چراغی در ادامه، در پاسخ به سوالی در رابطه با سفرهای دریایی نوروزی، توسعه گردشگری دریایی در استان گیلان را یکی از اهداف مهم سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در شش ماهه نخست سال 97 خط گردشگری دریایی را در دریای خزر ایجاد می کنیم.
وی با اعلام اینکه در سال جاری خط کشتیرانی مسافری بین بندر باکو و بندر انزلی ایجاد می شود، گفت: مقدمات لازم در این زمینه فراهم شده و مذاکرات با بخش خصوصی در حال انجام است.
این مقام مسئول در پایان آمار گردشگران دریایی در بندر انزلی را حدود 60 هزار نفر اعلام کرد که 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.   
ارسال نظرات
آخرین اخبار