۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

هشدار سازمان هواشناسی به مسافران استان‌های ساحلی خزر

هشدار سازمان هواشناسی به مسافران استان‌های ساحلی خزر
سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای به گردشگران و مسافران نوروزی سواحل خزر توصیه کرد تا از شنا کردن در دریا در روز‌های جمعه و شنبه خودداری کنند و همچنین محدودیت تردد برای شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی در مناطق ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۸۰۲۴۸
به گزارش مانا در اخطاریه هواشناسی دریایی سازمان هواشناسی کشور آمده است: روز‌های جمعه و شنبه به سبب وزش باد شمالی، دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. انتظار می‌رود حداکثر ارتفاع موج به حدود ۲ تا دو و نیم متر در مناطق نزدیک به ساحل برسد.
از این رو توصیه می‌شود در این مدت از شنا کردن و فعالیت‌های تفریحی در مناطق ساحلی دریای خزر خودداری کرده و محدودیت تردد برای شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی در مناطق ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود.
سازمان هواشناسی همچنین در اخطاریه دیگری تاکید کرده است: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، روز پنج شنبه تا بعدازظهر جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید از سمت جنوب و جنوب غرب پیش بینی می‌شود.
انتظار داریم در روز پنجشنبه سرعت باد بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط این استان‌ها به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در روز جمعه سرعت باد بین ۳۵ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط به بیش از ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
از این رو با وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک و وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق وجود دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود جهت به حداقل رساندن خسارات احتمالی، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار