۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

کشتیرانی بدون کربن تا سال 2035

کشتیرانی بدون کربن تا سال 2035
استفاده از تمامی تکنولوژی های شناخته شده اخیر می تواند تا سال 2035 میلادی صنعت دریایی دنیا را به طور کامل از کربن تهی کند.
کد خبر: ۸۰۲۴۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از سازمان بین المللی حمل و نقل OECD، چهار روش متفاوت کربن زدایی با هدف کاهش انتشار آلاینده co2 با همکاری موسسه هواشناسی اروپا در صنعت کشتیرانی مورد بررسی قرار گرفت و پیش بینی می شود با تکیه بر تکنولوژی های نوین تا سال 2035 میلادی این صنعت عنوان کشتیرانی سبز را از آن خود کند.
بر اساس این گزارش، برنامه کاهش آلاینده co2 سالانه موجب کاهش انتشار آلاینده ها در 195 تاسیسات الکتریکی می شود که سوخت آنها از زغال سنگ است. در این میان، سوخت های جایگزین و انرژی های تجدیدپذیر نقش قابل توجهی در میزان کاهش آلاینده ها دارند. سوخت های زیستی را می توان با سوخت های طبیعی و ترکیبی دیگر مانند متانول، آمونیاک و هیدروژن کامل کرد. افزون بر آن، سیستم محرک باد و برق نشان داده اند که قدرت بسیاری در کاهش آلاینده های مضر در صنعت کشتیرانی دارند.

اقدامات اصلی مربوط به انرژی و سوخت های جایگزین
کشتیرانی بدون کربن تا سال 2035//
 
اقدامات تکنولوژی با هدف توسعۀ کارایی انرژی در شناورها اصلی ترین بخش طرح کاهش آلاینده ها در این صنعت است. در این میان، آنچه بازار موظف به انجام است طراحی پیشرفته بدنه شناورها، روغن کاری سیستم های هوایی و برآمدگی دوکی شکل جلو شناورها است.

اقدامات اصلی تکنولوژی
کشتیرانی بدون کربن تا سال 2035//
 
توسعه عملیاتی مانند کاهش سرعت شناورها، ارتقا همکاری چندجانبه شناورها با بنادر و بهره مندی از شناورهای بزرگ و کارآمد نیز نقش قابل توجهی در کاهش میزان آلاینده co2 دارد.

                                                                                                                         اقدامات عملیاتی اصلی
کشتیرانی بدون کربن تا سال 2035//
کاهش سریع هزینه های مربوط به تکنولوژی باتری در وسایل نقلیه برقی نشان می دهد این تکنولوژی در بخش های دیگر حمل و نقل مانند کشتیرانی نیز بسیار ارزشمند و در دسترس است.
کشتیرانی بدون کربن تا سال 2035//
همانطور که برخی اقدامات اخیر در مقایسه با سیستم های محرک شناورها که سوخت مورد نیاز آنها نفت است، گران به شمار می روند تحلیگران معتقدند که دول باید پایداری تجاری و میزان در دسترس بودن فناوری های نوین را ارتقا دهد. دول باید هر یک به طور مستقیم کشور خود را به سمت بهره مندی از کشتیرانی سبز تشویق کند و از مزایای کشتیرانی بدون آلاینده و انتشار صفر co2 نهایت استفاده را ببرند. در این میان، بنادر نیز باید تاسیسات برق ساحلی، سیستم های شارژی الکتریسته و تسهیلات سوختی برای بهره مندی از سوخت های جایگزین فراهم کنند. فورواردرهای بار نیز باید میزان کربن را در زنجیره خود مورد ارزیابی قرار دهند و شناورهایی که قادر به تولید کربن صفر هستند را وارد بازار کنند. بدین منظور حمایت های مالی شرکت ها، موسسات دولتی و خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند مثبت امور حائز اهمیت است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار