۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر امسال افتتاح می‌شود/لایروبی اسکله در دستور کار سازمان بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایجاد تاسیسات زیر بنایی مجتمع بندری نگین بوشهر و لایه‌روبی آن در اولویت برنامه امسال قرار دارد.
کد خبر: ۸۰۲۴۵
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد راستاد در بررسی روند فعالیت‌ها در اسکله‌های بنادر محمد عامری، لاور ساحلی، خورشهاب و بوالخیر  در استان بوشهر اظهار داشت:  تشریفات مناقصه لایروبی بندر محمد عامری تنگستان با هشت میلیارد تومان اعتبار تا اواخر فروردین انجام می‌شود که منجر به تعمیق حوضچه و ایجاد سه هکتار اراضی پس کرانه می‌شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور همچنین بندر بوالخیر را از بنادر مهم صادرات و واردات استان بوشهر عنوان کرد و افزود: توسعه اسکله این بندر در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص بندر خورشهاب نیز گفت: رویکردمان برای این بندر صادرات مواد معدنی است و برای بندر لاور ساحلی نیز بعد از نقل و انتقال این بندر از سازمان شیلات به سازمان بنادر کار‌های توسعه‌ای را آغاز خواهیم کرد.

راستاد همچنین به کمبود پایانه مسافربری دریایی در بوشهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از زیر‌ساخت‌های موجود استفاده می‌کنیم، ولی نیاز به هماهنگی‌هایی داریم تا بتوانیم کمبود این پایانه را در بوشهر مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای تاسیسات زیر بنایی مجتمع بندری نگین افزود: لایروبی مقابل اسکله و بهره‌برداری از  اسکله این مجتمع امسال انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور تصریح کرد: رویکرد این سازمان افزایش فعالیت‌های تجاری، توسعه بنادر و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بنادر است.

پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر امسال افتتاح می‌شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  همچنین گفت: با اتمام لایه‌روبی اسکله جزیره نگین بوشهر پایانه این مجتمع بندری نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
راستاد  با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در  خورشهاب تنگستان اظهار داشت:این بندر با رویکرد رونق صادرات موادمعدنی برای ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی به زودی با سرمایه گذاری بخش خصوصی تاسیسات روبنایی مورد نیاز آن با همکاری سازمان ایمیدرو انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان بناور و دریانوردی به طرح توسعه  بندر محمد عامری پرداخت و گفت: در بندر محمد عامری پروژه لایه روبی و ایجاد سه هکتار اراضی پسکرانه تا پایان فروردین ماه با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می‌شود.

وی، بندر لاور ساحلی را  بعنوان تنها بندر شهرستان دشتی  دانست و با اشاره به طرح توسعه این بندر افزود: در این زمینه مقرر شده با پیگیری‌های استانی زمینه انتقال این بندر از شیلات به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر فراهم شود که در صورت تحقق این مهم طرح‌های توسعه‌ای آن با رویکرد تجاری انجام می‌شود.

راستاد یادآور شد: پروژه لایروبی اسکله بندر لاور ساحلی نیز در مراحل پایانی قرار دارد و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از بهره برداری از مجتمع بندری نگین بوشهر خبر داد و بیان کرد: بهره برداری اولیه از مجتمع بندری نگین بعنوان محدوده پشتبان بندر بوشهر تا پایان سال جاری آغاز می‌شود و در این راستا با اتمام لایه‌روبی اسکله جزیره نگین بوشهر پایانه این مجتمع بندری نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: برای احداث تمامی تاسیسات زیربنایی جزیره نگین ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

راستاد اظهار داشت: پیش بینی شده با تامین زیرساخت‌های زیربنایی شامل برق رسانی، جاده دسترسی و لایه روبی زمینه ترغیب بیش از پیش سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث فاز‌های بعدی مجتمع بندری نگین فراهم شود.

وی ادامه داد: افزایش دو برابری ظرفیت بندر بوشهر که در قالب راه اندازی کامل جزیره نگین پیش بینی شده،   تحولی جدی در بندر بوشهر رقم می‌زند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه فعالیت‌های گردشگری نوار ساحلی استان بوشهر وجود دارد که نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

راستاد افزود: ساحل نشینان استان بوشهر با حداقل امکانات از فرصت‌های ایجاد شده استفاده می‌برند که برای توسعه فعالیت‌های این حوزه از محل وجوه اداره شده تسهیلات حمایتی خوبی برای آنان پیش بینی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار