۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

خانه تکانی و جان دوباره در بازار فله

خانه تکانی و جان دوباره در بازار فله
صادرات زغال سنگ آمریکا از فوریه سال 2017 میلادی تا فوریه سال جاری 22 درصد افزایش یافت و بر بازار فله خشک تاثیر مثبت گذاشت.
کد خبر: ۸۰۲۴۱
به گزارش گروه بین الملل مانا، لویدزلیست نوشت: افزایش 52 درصدی واردات زغال سنگ هند از ایالات متحده و رشد 22 درصدی این محصول از آمریکا در 12 ماه منتهی به فوریه سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته خبر از رشد بازار فله برها می دهد.
بر اساس این گزارش، صادرکنندگان آمریکا هفت میلیون و 320 هزار تن زغال سنگ را به اقصی نقاط دنیا و از بستر دریا صادر کردند. در این میان، کشورهایی آسیایی بیشترین سهم از صادرات زغال سنگ متالوژی آمریکا را با حجم یک میلیون و 320 هزار تن از مجموع چهار میلیون و 320 هزار تن به خود اختصاص دادند. افزون بر آن، کشورهایی اروپایی بزرگترین دریافت کننده زغال حرارتی بودند و یک میلیون و 9 هزار تن از این محصول را از مجموع دو میلیون و 990 هزار تن وارد کردند.
این گزارش ضمن اشاره به سودآور بودن موقعیت ایجاد شده برای بازار فله ادامه داد: افزایش صادرات زغال سنگ آمریکا بازار فله خشک را به موجب فراهم آوردن بستر سفرهای دریایی طولانی تقویت می کند.
واردات هند از کرانه شرقی آمریکا درحالی شاهد رشد 52 درصدی بود و به 506 هزار تن رسید که واردات کره پس از آن با ثبت 299 هزار تن و رشد 34 درصدی در جایگاه دوم ایستاد. میزان واردات این محصول در آمریکای جنوبی نیز با افزایش 28 درصدی همراه شد و به 747 هزار تن رسید.
در همین راستا، بازار فله با ثبت رکوردهای قابل توجه و روند صعودی صادرات در سه ماه نخست سال جاری میلادی شاهد رشدهای متوالی در ماه های آتی خواهد بود به گونه ای که میزان صادرات در ماه مارس سال جاری میلادی به پنج میلیون و 530 هزار تن رسید و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی رشد داشت. حجم صادرات زغال سنگ در ماه های آتی نیز از هفت میلیون و 860 هزار تن پیشی می گیرد و رکورد جدیدی ثبت می شود.
بندر Hampton در ویرجینیا 21 شناور جهت بارگیری و ارسال به اقصی نقاط دنیا را در خود جای داده تا در نخستین روزهای ماه آوریل سفر خود را آغاز کنند.
مدیرعامل شرکت فله آمریکا موسوم به  Scorpio Bulkers در این باره گفت:  اقدامات جدید چین برای کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش تولید زغال سنگ داخلی در این کشور و به دنبال آن افزایش واردات در مسیرهای طولانی را به همراه خواهد داشت.  
وی ضمن اشاره به حمایت از ارسال محمولات فله به فواصل دور و نیاز کشورها به این محصول، گفت: جهان باید از ظرفیت های اقتصادی ایجاد شده سال 2017 میلادی و افزایش تقاضا با هدف واردات مواد خام بهره مند شود تا بتوان تأثیر عمیق و وسعت این روند را در بازار فله شاهد بود.
وی در پایان افزود: تنها شناورهای غول پیکر نیستند که زغال سنگ را از استرالیا به چین حمل می کنند بلکه شناورهای فعال موثر اولتراماکس نیز این محصول را از آمریکا به اروپا ارسال می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار