۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

تجهیز بنادر کنگان و دیر به شناور چندمنظوره آتشخوار

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر کنگان و دیر این استان به شناورهای چند منظوره آتشخوار تجهیز شدند تا در صورت بروز حوادث از خسارت‌ها مصون باشد.
کد خبر: ۸۰۲۳۱

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نورالله اسعدی در آیین آغاز بکار دو شناور آتشخوار در بنادر دیر و کنگان اظهار داشت: با تجهیز این دو بندر شمار بنادر تجهیز شده به شناور آتشخوار استان بوشهر به شش بندر رسید.

وی یادآور شد: اکنون بوشهر، گناوه ( دو شناور آتشخوار)، عسلویه، خارگ، کنگان، و دیر شش بندر تجاری برخوردار استان از شناورهای آتشخوار محسوب می شوند که با توجه به چندمنظوره بودن این شناورها علاوه بر امکان اطفا کار جابجایی شناورها و سایر خدمات مورد نیاز آنها را انجام می دهند.

اسعدی افزود: بندر دیر بعنوان بزرگ ترین بندر صیادی و مبدا صادرات استان بوشهر به قطر و کنگان بعنوان یکی از بنادر فعال و پویا استان است که در راستا ارتقا ایمنی تامین شناور آتشخوار آنها در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به حوادث آتش سوزی سال های گذشته که باعث خسارت های جبران ناپذیری در اسکله بندرهای کنگان و دیر شد انتظار می رود با تجهیز آنها به شناور آتشخوار آمار وقوع چنین حوادثی به حداقل ممکن برسد.

اسعدی افزود: تا پیش از این کار اطفا حریق اسکله های بنادر کنگان و دیر تنها از سمت ساحل صورت می گرفت که اکنون امکان اطفا حریق از سمت دریا نیز فراهم شده است.

وی یادآور شد: دو شناور آتشخوار یاد شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تامین شده است.

اسعدی ادامه داد: اکنون پنج مرکز جست و جو و نجات دریایی و هشت ایستگاه مخابرات دریایی 937 کیلومتر سواحل استان بوشهر را پوشش می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار