۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
iContainers:

حمل کنندگان بار اهمیت بیمه محمولات را نادیده نگیرند

حمل کنندگان بار اهمیت بیمه محمولات را نادیده نگیرند
فورواردر بار آنلاین موسوم به iContainers به دنبال حادثه آتش سوزی شناور Maersk Honam در ماه مارس نسبت به اهمیت بیمه بار هشدار داد.
کد خبر: ۸۰۲۲۸
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از معاون مدیر فروش و عملیات در iContainers، کشتیرانی مرسک مولر دانمارک پس از حادثه آتش سوزی شناور Honam خسارات مشترک (General Average) را اعلام کرد و این بدان معناست که بارهای سالم باید بخشی از هزینه خسارت وارده به شناور، یدک کش، پاکسازی دریا و پرداخت های دوره ای آتی را پرداخت کند.
بر اساس این گزارش و طبق قانون، تمامی شناورها باید حداقل میزان بیمه حتی با پوشش محدود را داشته باشند.
بر همین اساس، iContainers به مشتریان خود اعلام کرد که همیشه پوشش بیمه ای گسترده تری را برای حفاظت در برابر سناریوهای اینچنینی خریداری کنند.
معاون مدیر فروش و عملیات iContainers گفت: به عنوان یک حمل کننده بار، شما باید بیمه بار خود را گسترش دهید تا از تجارت خود در برابر وقایع و حوادث دریایی حفاظت کنید. بادرنظرگرفتن بی ثباتی های حاکم در پهنه اقیانوس، افزایش پوشش بیمه ای سرمایه گذاری ارزشمندی است چراکه موجب می شود بار در زمان ترانزیت و تا رسیدن به مقصد مورد نظر ایمن باشد و با آرامش به دست صاحب کالا و خریدار برسد.
فورواردر بار آنلاین بار دیگر ضمن اشاره به حادثه آتش سوزی در شناور مرسک گفت: با گذشت دو هفته از وقوع حادثه، شرکت کشتیرانی دانمارکی هنوز نتوانسته بندری که این شناور باید در آن پهلو بگیرد و زمان تخلیه بار راتعیین و  تایید کند.
در چنین موقعیتی، داشتن بیمه بار نه تنها فرایند مالی پس از حادثه را تسریع می کند، بلکه به لحاظ لجستیکی نیز کمک شایانی به حساب می آید. در مقابل، مشتریانی که بیمه دارند می توانند به محض صدور درخواست شاهد سرعت بالای تخلیه بار در زمان حادثه باشند.
معاون مدیر فروش و عملیات iContainers افزود: شناورهایی که پوشش بیمه ای گسترده ای ندارند نیز می توانند درخواست خود را صادر کنند اما از خدمات محدودتری بهره خواهند برد.
به بیانی ساده تر، در صورتی که بار حمل کنندگان بیمه نباشد هیچ هزینه و خسارتی در قبال حوادث ناامن اقیانوس به آنان تعلق نمی گیرد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار