۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

رشد واردات بوکسیت چین عاملی برای خوشبینی بازار فله بر‌ها

رشد واردات بوکسیت چین عاملی برای خوشبینی بازار فله بر‌ها
انتظار می رود، تجارت بوکسیت در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰ میلیون تن برسد که بیش از همه کشتی‌های رده ظرفیتی کیپ سایز را منتفع خواهد ساخت.
کد خبر: ۸۰۲۲۷
به گزارش گروه بین الملل مانا در سال ۲۰۱۷، کشور گینه از استرالیا -که تا پیش از آن بزرگترین صادر کننده بوکسیت به چین محسوب می‌شد- پیشی گرفت و پیش بینی می‌شود این روند در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه یابد و با افزایش تقاضای تن مایل سبب رشد بازار کشتی‌های فله بر کیپ سایز شود.

چین-بزرگترین وارد کننده بوکسیت جهان- در سال ۲۰۱۷، ۶۸.۸ میلیون تن واردات داشته است که ۴۰ درصد از آن (۲۷.۶ میلیون تن) از سوی گینه تأمین شد. استرالیا و مالزی نیز به ترتیب ۳۷ و هفت درصد از واردات بوکسیت چین سهم داشتند. سخت گیری‌های زیست محیطی دولت چین نیز عامل مضاعفی برای رشد واردات محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش تأمین بوکسیت چین از گینه در سال ۲۰۱۸ افزایش بیشتری نیز خواهد داشت؛ چرا که تولید معدن تحت تملک Chinalco در این سال آغاز خواهد شد.
همچنین دولت چین در قبال دریافت امتیاز استخراج بوکسیت برای مدت بیست سال، ۲۰ میلیارد دلار وام به گینه اعطا کرده است. Chinalco یک شرکت دولتی چینی است که از بوکسیت برای تولید آلومینیوم استفاده می‌کند که در صنعت خودرو سازی و صنعت انرژی‌های تجدید پذیر کاربرد دارد.
بنابر این کاهش منابع داخلی و افزایش تقاضا، واردات بوکسیت توسط چین از ۳۷ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است.
"کارگیل" غول تجارت مواد خام، نیز بازاری صعودی را پیش بینی می‌کند و انتظار دارد که تجارت بوکسیت در سال ۲۰۱۸ به ۱۱۰ میلیون تن برسد که بیش از همه کشتی‌های رده ظرفیتی کیپ سایز را منتفع خواهد ساخت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار