۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
یک تحلیلگر دریایی خبر داد:

احتمال لغو سفرهای دریایی در مسیر آسیا-اروپا

احتمال لغو سفرهای دریایی در مسیر آسیا-اروپا
مسیر آسیا-اروپا در ماه های آتی شاهد مازاد ظرفیت و در نتیجه افزایش لغو سفرهای دریایی خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۲۲۱
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از گروه تحلیلی-دریایی SeaIntel، آمار و ارقام منتشر شده در بخش حمل و نقل کانتینری نشان می دهد مازاد ظرفیت در تجارت مسیر آسیا-اروپا و آسیا-مدیترانه به ترتیب شاهد رشد 8.8 و 6.5 درصدی خواهد بود.
بر اساس این گزارش، عماد اسد- تحلیلگر دریایی SeaIntel گفت: تزریق 8.8 درصدیِ ظرفیت به نوبه خود و در صورتیکه میزان تقاضا نیز با رشد همراه شود، اقدام ناخوشایندی نیست.
اسد ضمن اشاره به نامشخص بودن رشد تقاضا در مسیر آسیای شمالی- اروپا در 12 هفته آتی خاطر نشان کرد: رشد تقاضا در سال گذشته میلادی تنها به 3.7 درصد رسید و این درحالی است که میزان رشد در سه ماه نخست سال جاری میلادی 0.7 درصد برآورد شده است. ینابراین می توان به تزریق ظرفیت در سال جاری تا حدی خوش بین بود.
سایت SeaIntel در ادامه این گزارش میزان ظرفیت و سفرهای دریایی را محاسبه کرد و نوشت: اگر ظرفیت با رشد متعادل پنج درصدی همراه شود، میزان سفرهای دریایی لغو شده شناورها در مجموع به ظرفیت 112 هزار  TEU در 12 هفته آتی یا به طور میانگین 9 هزار و 300 TEU در هفته می رسد. همچنین، با درنظرگرفتن سایز میانگین شناورهای 15 هزار TEU می توان لغو سفرهای دریایی را تا 7.4 درصد به طور میانگین پیش بینی کرد.
SeaIntel ادامه داد: علی رغم اینکه تزریق ظرفیت در مسیر تجاری آسیا-مدیترانه به اندازه میزان وارد شده در مسیر آسیا-اروپا نبود، باز هم بازار شاهد افزایش ظرفیت در این مسیر است.
با توجه به رشد پنج درصدی تقاضا در این مسیر، میزان لغو سفرهای دریایی شناورها در مجموع به 25 هزار TEU طی 12 هفته و دو هزار TEU در هفته می رسد. افزون بر آن، شناورهایی با سایز متوسط 11 هزار و 200 TEU نیز شاهد لغو سفرهای خود تا 2.2 درصد خواهند بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار