۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس:

8 پالایشگاه فازهای پارس جنوبی در عسلویه در مدار تولید قرار دارد

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: هشت پالایشگاه فازهای پارس جنوبی در سایت منطقه عسلویه به طور کامل در مدار تولید قرار دارد.
کد خبر: ۸۰۲۱۱

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی مشکین‌فام در آیین انتقال گاز پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به شبکه سراسری اظهار داشت: ردیف نخست شیرین‌ سازی پالایشگاه فاز 13 میدان پارس جنوبی ظرفیت تولید 15 میلیون متر مکعب گاز در روز دارد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه‌های پارس جنوبی در دو سایت کنگان و عسلویه قرار دارد گفت: در سایت‌های یک و دو میدان گازی پارس جنوبی 13 پالایشگاه وجود دارد که 8 پالایشگاه منطقه عسلویه به طور کامل در مدار تولید قرار دارند و پالایشگاه فازهای 14 و 22 و 23 و 24 در سایت کنگان به ترتیب در مدار تولید قرار می گیرند.

مشکین‌فام گفت: ردیف دوم پالایشگاه فاز 13 پایان فروردین و ردیف های سوم و چهارم هر دو ماه یکبار در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه گاز از سکوی دریایی آبان به پالایشگاه فاز 13 منتقل می شود افزود: زمستان آینده 50 میلیون متر مکعب گاز تولیدی فاز 13 به شبکه سراسری تزریق می شود.

مشکین فام به وضعیت فازهای در دست اجرا پرداخت و گفت: ردیف اول پالایشگاه فاز 14 با تاخیری یک ماهه و ردیف نخست پالایشگاه فازهای 22 و 23 و 24 تا اوایل اردیبهشت در مدار تولید قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تولید گاز از پارس جنوبی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: اکنون 70 درصد گاز کشور در پارس جنوبی تامین می شود و این میان در سال آینده به 80 تا 85 درصد می رسد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس افزود:فاز اول لایه نفتی پارس جنوبی با ظرفیت تولید 25 هزار بشکه در روز فعال است و برای اجرای فازهای بعدی در حال مذاکره هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار