۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

رونق گشت های دریایی در آبهای بوشهر طی ایام نوروز

یک مقام مسئول در استان بوشهر از رونق گشت های دریایی در آبهای استان بوشهر در ایام نوروز 97 خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۰۱

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص برنامه های نوروزی در این استان، اظهار داشت: نوروز امسال نیز همچون سالهای گذشته شاهد برگزاری گشت های دریایی توسط شناورهای تفریحی در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر خواهیم بود.

ناصر امیرزاده از همکاری تنگاتنگ اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای توسعه توریسم دریایی در استان خبر داد و  اضافه کرد: در راستای برگزاری گشت های دریایی همکاری های لازم با دستگاه های مربوطه از جمله اداره بنادر و دریانوردی استان انجام شده است.

وی از ساماندهی قایق ها و لنج های تفریحی برای فعالیت در ایام نوروز خبر داد و بیان داشت: این امر تاثیر بسزایی در ارتقای کیفی خدمات به گردشگران خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه با اشاره به عدم وجود اسکله تفریحی برای انجام گشت های دریایی در استان، اذعان داشت: با برگزاری جلسات مکرر در این خصوص در استانداری و هماهنگی های لازم با شیلات، اسکله جفره برای کاربری تفریحی در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استاندار بوشهر در زمینه توسعه گردشگری دریایی دارای نظر مثبت است، تصریح کرد: انتظار می رود در آینده ای نزدیک شاهد ساخت اسکله تفریحی در استان بوشهر باشیم .

این مقام مسئول در استان بوشهر همچنین از برگزاری سفرهای دریایی به جزیره خارگ در ایام نوروز خبر داد و گفت: هر ساله در ایام نوروز تورهای جزیره خارگ توسط تورهای راهیان نور برگزار می شود.

وی خاطرنشان ساخت: گردشگران علاقه مندی که قصد سفر به جزیره خارگ داشته باشند می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و ارائه درخواست خود امکان همراهی با کاروان راهیان تور جهت سفر به جزیره خارگ را در ایام نوروز پیدا کنند.

امیرزاده یادآور شد: البته در طول سال گردشگران می توانند به طور موردی با مراجعه به اداره میراث فرهنگی استان و ارائه درخواست خود، مجوز سفر به جزیره خارگ را کسب کنند.

وی ساحل شیرین نو واقع در عسلویه را یکی از مهمترین جاذبه های توریسم ساحلی و دریایی استان بوشهر دانست و گفت: نوروز 96 شاهد استقبال گسترده گردشگران از امکانات توریستی در این سایت تفریحی ساحلی بودیم که انتظار می رود نوروز 97 نیز شاهد استقبال تعداد زیادی از گردشگران از این سایت تفریحی باشیم.

این مقام مسئول در استان بوشهر ، همچنین به رونق گردشگری در بندر کنگان و بندر گناوه اشاره کرد و بیان داشت: این شهرستان های ساحلی علاوه بر دارا بودن سواحل زیبا و بی نظیر به دلیل وجود مراکز خرید از نقاط مهم جذب گردشگر در استان بوشهر محسوب می شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه گفته های خود به پارک ملی دریایی خلیج نای بند به عنوان جاذبه مهم طبیعی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: هر ساله در ایام نوروز شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر و طبیعت گرد به این منطقه زیبا در خلیج فارس هستیم.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در استان بوشهر، عنوان کرد: هر ساله شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به این استان ساحلی کشورمان هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه گفته های خود از پیش بینی افزایش ورود گردشگران به استان بوشهر در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: افزایش امکانات نیز متناسب با ورود گردشگران نوروزی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار