۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

استقرار شناورهای تفریحی در 15 موج شکن دریای عمان/وجود امکانات غواصی در سواحل

استقرار شناورهای تفریحی در 15 موج شکن دریای عمان/وجود امکانات غواصی در سواحل
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چابهار از اختصاص 15 موج شکن در ساحل دریای عمان برای استقرار شناورهای تفریحی و استفاده گردشگران دریایی در ایام نوروز 97خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۰۰
 عبدالحمید بلوچ زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به  آماده سازی، 15 موج شکن در نوار ساحلی دریای عمان برای استفاده گردشگران  و گشت های دریایی در ایام نوروز گفت: بر اساس برنامه های تدوین شده در هریک از این موج شکن ها، 15 فروند شناور تفریحی برای گشت دریایی ویژه گردشگران به سواحل دریای عمان در ایام نوروز مستقر خواهند شد.
 وی افزود: گشت های دریایی در آبهای ساحلی دریای عمان از سوی شناورهای تفریحی کوچک با رعایت نکات ایمنی انجام می شود.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در نوروز 96 در مجموع دو میلیون نفرگردشگر وارد استان سیستان و بلوچستان شدند، گفت: از این میزان گردشگر ورودی به استان، یک میلیون و 500 هزار نفر به چابهار سفر کردند.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گردشگران نوروزی استان سیستان و بلوچستان به جنوب استان و سواحل دریای عمان سرازیر می شوند، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود با افزایش دو برابری ورود گردشگران به سواحل دریای عمان، شاهد ورود حداقل سه میلیون نفر گردشگر به این منطقه ساحلی باشیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چابهار با اشاره به اینکه گردشگری در سواحل دریای عمان امسال از بهمن ماه آغاز شده است، گفت: طی دو ماه گذشته شاهد ورود تعداد چشمگیری گردشگر به چابهار و سواحل دریای عمان هستیم که همین امر پیش بینی ها را برای افزایش دو برابری ورود گردشگران نوروزی به این منطقه قوت می بخشد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گردشگران از سراسر ایران به این استان وارد می شوند، تصریح کرد: آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که بیشترین گردشگران ورودی به سواحل دریای عمان از استان های تهران، فارس، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی هستند.
به گفته وی، اغلب این گردشگران در قالب تورهای طبیعت گردی به سواحل جنوبی استان وارد و از زیبایی ها منحصر به فرد سواحل دریای عمان بهره مند می شوند.
 
افزایش امکانات گردشگری در سواحل دریای عمان
بلوچ زاده با بیان اینکه تلاش شده است که تمرکز گردشگری از شهرستان چابهار به سایر نقاط ساحلی دریای عمان هدایت شود، اذعان داشت: در همین راستا به دلیل نبود هتل و مکان اقامتی مناسب در روستاهای ساحلی دریای عمان در روستاهای ساحلی پرتردد، اقامتگاه های بوم گردی ایجاد شده است.
به گفته وی، با توجه به تقاضای بالای گردشگران، هم اکنون امکانات گردشگری در تمام نقاط ساحلی توسط بخش خصوصی افزایش یافته است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان از برپا شدن کپرهای فراوان در طول سواحل دریای عمان برای اسکان گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: این امر درحالی است که درنوروز 96 هیچ یک از این امکانات فراهم نبوده است.

وجود امکانات موج سواری، اسکی روی آب و غواصی در سواحل عمان  
وی به وجود سواحل مشخص شده با هدف انجام ورزش ها و تفریحات دریایی اشاره کرد و اذعان داشت: به همین منظور در منطقه ای ساحل رمین امکانات لازم برای موج سواری و اسکی روی آب از سوی  بخش خصوصی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه قرار است در ساحل رمین دهکده توریستی ساحلی ایجاد شود، بیان داشت: به منظور ایجاد زیرساختهای لازم در این منطقه دو میلیارد تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است که برای ایام نوروز سیستم روشنایی ساحل در قالب پروژه ایجاد دهکده توریستی رمین مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان چابهار، همچنین از وجود سایت تفریحی در کنارک برای انجام قایق سواری و گشت های دریایی خبر داد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، همچنین با اشاره به امکان انجام غواصی در آبهای ساحلی دریای عمان از وجود یک کلوپ بزرگ غواصی در پلاژ تیس چابهار خبر داد و گفت: گردشگران نوروزی می توانند از خدمات این کلوپ بهره مند شوند.
بلوچ زاده همچنین به برپایی نوروز گاه با همکاری شهرداری و فرمانداری چابهار در پارک دریای بزرگ بهاران چابهار در نوروز 97 اشاره کرد و گفت: این مراسم از یکم تا پانزدهم فرودین ماه هر شب برپا خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار