۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
در نوروز صورت گرفت:

فعالیت 100 فروند شناور تفریحی مدرن در تالاب شادگان

فعالیت 100 فروند شناور تفریحی مدرن در تالاب شادگان
100 فروند شناور تفریحی مدرن و دارای استانداردهای لازم در ایام نوروز در تالاب بین المللی شادگان به گردشگران خدمات گشت زنی در تالاب را انجام دادند.
کد خبر: ۸۰۱۸۸

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: هر ساله در ایام نوروز شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به شهرستان شادگان با هدف گشت زنی در تالاب بین المللی شادگان هستیم.

عبدالله  آلبوخنفر ادامه داد: به همین منظور از چند ماه گذشته، جلسات متعددی جهت ارائه خدمات توریستی به گردشگران ورودی به شادگان برگزار شده است.

وی از ساماندهی و آمادگی 100 فروند قایق تفریحی مدرن و دارای استانداردهای لازم در تالاب بین امللی شادگان برای ارائه خدمات گشت زنی در تالاب در ایام نوروز 97 خبر داد.

این مقام مسئول در استان خوزستان بیان داشت: این قایق های تفریحی در روستاهای صراخیه و رگبه مستقر شدند.

آلبوخنفر  همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی ویژه قایقداران فعال در تالاب بین المللی شادگان از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شادگان خبر داد و تصریح کرد: این کلاس های آموزشی با هدف افزایش ایمنی و نیز برخورد مناسب قایقداران با گردشگران برگزار شده است.

وی در ادامه گفته های خود به ساماندهی اسکله روستای صراخیه برای خدمات رسانی به گردشگرانی که قصد گشت زنی در تالاب را دارند اشاره کرد و گفت: این ساماندهی شامل تعمیرات، افزودن تجهیزات و نیز رنگ آمیزی بوده که هم اکنون انجام شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان با اشاره به اینکه هر ساله به میزان گردشگران ورودی به شادگان افزوده می شود، اذعان داشت:  تالاب بین المللی شادگان به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی ارزشمند کشورمان هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده است.

به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، بر اساس آمار اخذ شده در تعطیلات نوروزی سال 96، حدود 157 هزار گردشگر از تالاب بین المللی شادگان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه نوروز 97 با افزایش ورود گردشگر به تالاب بین المللی شادگان همراه خواهیم بود، تاکید کرد: پیش بینی می شود در این ایام حداقل  200 هزار نفر از تالاب بین المللی شادگان بازدید کنند.

آلبوخنفر همچنین از   برگزاری مسابقات محلی و  قایقرانی در تالاب شادگان طی ایام نوروز خبر داد.

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان در ادامه از برگزاری بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در روستای صراخیه خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی در شادگان برپا خواهد بود.

به گفته وی،  خرما، صنایع‌دستی، حصیر، شیرینی‌جات محلی و عرق طارونه ازجمله سوغات اصلی شادگان محسوب می شود.

وی با اشاره به چیدمان سفره هفت سین در جوار تالاب شادگان از اجرای برنامه های فرهنگی و نمایشی در روستای صراخیه خبر داد.

این مقام مسئول در استان خوزستان با اشاره به ایجاد 30 آلاچیق گردشگری در قسمت های مختلف روستای صراخه و داخل تالاب از وجود تمام امکانات و زیرساختهای گردشگری در روستای صراخیه خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار