۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
در نوروز 97:

سواحل گلستان به امکانات گردشگری تجهیز شدند

سواحل گلستان به امکانات گردشگری تجهیز شدند
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ازارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به ویژه در سواحل بندر گز و بندر ترکمن خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۸۷
ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه  برنامه های ویژه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و با همکاری سایر ارگان های مربوطه برای ارائه خدمات مناسب توریستی به گردشگران ورودی به استان تدارک دیده شده بود، اظهار داشت: بخش زیادی از گردشگران ورودی به گلستان به استفاده از امکانات تفریحی در سواحل استان تمایل داشتند، لذا بیشتر تجهیزات امکانات گردشگری در بندر ترکمن و بندر گز در نوروز 97 ارائه  شد.
وی با اشاره به اینکه امکان شنا برای گردشگران در ایام نوروز به دلیل شرایط آب و هوایی وجود نداشت، خاطرنشان ساخت: گردشگران از سایر تفریحات ساحلی و دریایی در نوروز 97 در شهرستان های مختلف ساحلی استان بهره مند شدند.
این مقام مسئول در استان گلستان به وجود اسکله های تفریحی در شهرستان های بندر ترکمن، بندر گز، نوکنده و گمیشان برای گشت دریایی مسافران اشاره و عنوان کرد: این امکان برای گردشگران علاقه مند به گشت دریایی فراهم شد. 
کریمی در ادامه گفته های خود  تاکید کرد: همچنین قایق های تفریحی در ایام نوروز برای جابه جایی گردشگران به جزیره آشوراده در بندر ترکمن مستقر بودندکه به نظر می رسد همچون سالهای گذشته بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با تاکید بر ضرورت توسعه جاذبه های توریسم ساحلی و دریایی در استان اضافه کرد: همچنین تماشای صید پره که در ایام عید فعال بود نیز به عنوان جاذبه دیگر در سواحل گلستان مورد بازدید قرار گرفت.
وی همچنین به اجرای مراسم نوروزگاه در نقاط مختلف استان گلستان اشاره کرد و بیان داشت: مراسم های سنتی نوروزی، برنامه های آیینی  و فرهنگی، نمایش صنایع دستی و سوغات و بازی های محلی از جمله برنامه هایی بود که در قالب نوروزگاه اجرا  شد.
وی استقبال از اولین مسافران نوروزی به استان گلستان را یکی از برنامه های تدارک دیده شده در نوروز 97 اعلام کرد و گفت: نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات جدا از نوروز گاه در تمام شهرستان های استان گلستان در این ایام برپا بود.
این مقام مسئول در استان گلستان یادآور شد:  طبق برنامه ریزی های تدارک دیده شده در بخش های مختلف استان، در ایام نوروز  از عملکرد  تمام واحدهای خدماتی استان اعم از اقامتی، پذیرایی و خدماتی نظارت و مورد بازدید قرار گرفت.
کریمی خاطرنشان ساخت: همچنین گردشگران می توانستند شکایت خود را به سامانه 09629 از طریق پیامک ارسال کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، اظهار داشت: نرخ واحدهای اقامتی استان در ایام تابستان با افزایش همراه نخواهد بود.
وی در ادامه گفته های خود از افزایش ورود گردشگر به استان گلستان در ایام نوروز خبر داد و بیان داشت: با افزایش امکانات سال به سال شاهد افزایش ورود گردشگران به استان هستیم که امید است این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار