۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

پرش بلند کشتیرانی فرانسه در 2017

پرش بلند کشتیرانی فرانسه در 2017
کشتیرانی CMA CGM فرانسه خبر از کسب سود خالص ۷۰۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی داد.
کد خبر: ۸۰۱۸۰

به گزارش گروه بین الملل مانا سومین کشتیرانی کانتینری بزرگ دنیا کشتیرانی CMA CGM فرانسه سود خالص ۷۰۱ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رساند، در حالیکه در سال ۲۰۱۶ زمانیکه تمامی خطوط از یک جنگ رقابتی شدید رنج می‌برند، کشتیرانی مذکور ضرر مالی ۴۵۲ میلیون دلار را گزارش داده بود.
این گزارش ادامه داد: خط کشتیرانی APL سنگاپور که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ تحت مالکیت کشتیرانی CMA CGM قرار گرفت، مشارکت مالی ۳۴۰ میلیون دلار را در سود مذکور به نمایش گذاشت.
کشتیرانی فرانسه که یکی از اعضای ائتلاف اقیانوسیه است، درآمد ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار را کسب کرد، رقمی که حکایت از رشد ۳۲ درصدی داشت. به گفته مقامات برای نخستین بار درآمد CMA CGM از سطح ۲۰ میلیارد دلار عبور کرد.
"Rodolphe Saade" مدیر عامل کشتیرانی فرانسه به رویترز گفت: علیرغم مشکلات ژئوپلیتیکی، نسبتا به سال جاری میلادی خوش بین هستیم و شاخص‌ها مثبت ارزیابی می‌شوند.
در ادامه این گزارش آمده است: حجم جابجایی کشتیرانی فرانسه با رسیدن به تقریبا ۱۹ میلیون کانتینر، رشد ۲۱.۱ درصدی را به همراه داشت، افزون براین، در سه ماه سال چهارم ۲۰۱۷ رشد ۱۰.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت.
ناگفته نماند، کشتیرانی CMA CGM از کسب مالکیت کشتیرانی APL سنگاپور و هم چنین راه اندازی شراکت تقسیم شناور با شرکای آسیایی در ائتلاف اقیانوسیه منفعت برد.
لازم به ذکر است: کشتیرانی مذکور در سال گذشته سفارش ساخت 9 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت ۲۲ هزار TEU و مجهز به سوخت LNG را داد که قرار است از سال ۲۰۲۰ به آن طرف تحویل داده شوند.
از دیگر معاملات دیگر سومین کشتیرانی بزرگ دنیا می توان به فروش ۹۰ درصد سهام در ترمینال Gateway South لس آنجلس، کسب مالکیت اپراتور SOFRANA Unilines و هم چنین کسب مالکیت شرکت کشتیرانی Mercosul برزیل اشاره  کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار