۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

عدم پوشش دهی تلفن همراه و اینترنت؛ مانع مهم جذب گردشگر به جزیره هنگام

فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس گفت: عدم پوشش دهی آنتن تلفن همراه و خط اینترنت در جزیره هنگام، مانعی بزرگی در جذب هر چه بیشتر گردشگران به این جزیره محسوب می شود.
کد خبر: ۸۰۱۷۸

افشین عباس نژاد هنگامی در گفتگو با خبرنگار مانا از افزایش فضای اقامتی در جزیره هنگام خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت اقامتی هریک از کاشانه مهمان های جزیره هنگام از هشت نفر تا 40 نفر است.

فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس در ادامه گفته های خود در خصوص توریسم جزیره هنگام بیان داشت: در راستای ارتقاء خدمات مناسب به گردشگران ورودی از سوی کاشانه مهمان ها، از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، کلاس های آموزشی برای جوامع محلی جزایر قشم، هنگام و هرمز برگزار شده است.

عباس نژاد هنگامی همچنین به برگزاری کلاس آموزشی زبان انگلیسی برای جامعه محلی فعال در کاشانه مهمان های  جزایر قشم، هنگام و هرمز برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: این امر در رونق هر چه بیشتر گردشگری جزایر خلیج فارس بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به نگاه مثبت مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم به جامعه محلی در راستای توسعه توریسم جزایر قشم، هنگام و هرمز، بیان داشت: این امر برای جوامع محلی ارزش بسیار زیادی از نظر اقتصادی و ارتقاء وضعیت امرار و معاش آنها برخوردار است.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام تاکید کرد: سال گذشته با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خانه های بومیان جزیره هنگام، بستر جذب هر چه بیشتر گردشگران به این جزیره فراهم شد.

وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته در مجموع موفق به ثبت مجوز برای 42 اقامتگاه بوم گردی در جزایر قشم و هنگام شدیم که این امر گام بلندی در راستای افزایش ظرفیت اقامت، ایجاد جاذبه گردشگری و در نهایت جذب بیشتر گردشگران به این جزایر خواهد داشت.

وی یادآور شد: جامعه اقامتگاه های جزیره قشم دارای 42 عضو و 38 سهام دار است که اغلب آنها را بومیان جزایر قشم و هنگام تشکیل می دهند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر توسعه گردشگری دریایی جزیره هنگام بیان داشت: این اقامتگاه بوم گردی مطابق با معماری جنوب کشور و با استفاده از مصالح منطقه نیز کاه و گل نماسازی شود تا از جذابیت بیشتری برای گردشگران برخوردار شود.

مدیر عامل جامعه اقامتگاه های کاشانه – مهمان قشم در ادامه به افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر هفت اقامتگاه بوم گردی در جزیره هنگام فعالیت می کنند که امیدواریم بنا به نیاز گردشگران تعداد آنها افزایش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: در بزرگترین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام، انواع خدمات گردشگری نظیر تورهای ماهیگیری، تور تماشای تخم گذاری لاک پشت ها، تورهای گشت در جزیره، طبیعت گردی ، انجام ورزش های آبی ، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، اجرای موسیقی و اجرای مراسم آیینی به گردشگراان ارائه می شود.

عباس نژاد هنگامی در ادامه همچنین یکی دیگر از مشکلات جدی در توریسم جزیره هنگام را عدم پوشش دهی آنتن تلفن های همراه و خط اینترنت در جزیره عنوان کرد و گفت: این امر تاثیر بسزایی در جذب گردشگران به این جزیره را دارد.

وی خاطرنشان ساخت: عدم وجود آنتن تلفن همراه و خط اینترنت باعث شده تا اقامتگاه های بوم گردی نتوانند نسبت به رزرو مکان اقامتی برای گردشگران اقدام کنند که این امر مانع بزرگی در جذب هر چه بیشتر گردشگران به این جزیره زیبا در خلیج فارس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار