۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

فعالیت 300 قایق تفریحی در مسیر قشم – هنگام

با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، دو پست اسکله شناور در محل اسکله کندالو قشم جهت تسهیل تردد گردشگران به جزیره هنگام نصب شده است.
کد خبر: ۸۰۱۷۶

فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: یکی از مهمترین زیرساختهای  لازم در راستای توسعه گردشگری جزیره هنگام، توسعه اسکله های تفریحی جهت تسهیل در تردد دریایی گردشگران به این جزیره است.

افشین عباس نژاد هنگامی در ادامه از نصب دو پست اسکله شناور در محل اسکله کندالوی قشم جهت تسیهل تردد گردشگران به جزیره هنگام خبر داد و گفت: سایر زیرساختهای گردشگری از جمله سالن ترانزیتی، محل مناسب برای فروش بلیط در کنار اسلکه ایجاد شده است.

وی خاطرنشان ساخت:  همچنین فضا سازی در محوطه اسکله از طریق نصب آلاچیق و ایجاد فضای سبز در این منطقه صورت گرفته است.

به گفته وی، در محوطه اسکله کندالوی قشم هم اکنون امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگران علاقه مند به سفر جزیره هنگام می توانند از طریق اسکله های کندالو و شیب دراز به جزیره هنگام سفر کنند، بیان داشت: اغلب گردشگران از طریق اسکله کندالو و با استفاده از قایق های تفریحی به جزیره هنگام وارد می شوند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در توریسم دریایی جزیره هنگام بر ضرورت توسعه زیرساختهای گردشگری در جزیره هنگام تاکید کرد و  یادآور شد: همچنین دو پست اسکله شناور جهت سوار شدن گردشگران به قایق های تفریحی در اسکله شیب دراز قشم نصب شده است.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام بیان داشت: هم اکنون بالغ بر 300 فروند قایق تفریحی مجوز تردد در مسیر قشم – هنگام را از اداره بنادر و دریانوردی قشم اخذ کرده اند.

وی تاکید کرد: این قایق های تفریحی فعال در مسیر قشم- هنگام و بالعکس به افراد محلی روستاهای تنبان، دیرستان، نقاشه، هنگام و شیب دراز تعلق دارد.

به گفته این سرمایه گذار بخش خصوصی در توریسم جزیره هنگام، تمام قایق های فعال در توریسم جزیره هنگام برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران این جزیره ساماندهی شده و تمامی آنها جهت حفظ ایمنی گردشگران به جلیقه نجات مجهز هستند.

عباس نژاد هنگامی در ادامه به مشکلات پیش روی توریسم هنگام اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مهمترین جاذبه شناخته شده جزیره هنگام، تماشای دلفین ها در اطراف این جزیره است، لذا باید شرایطی فراهم شود که این امکان برای گردشگران فراهم شود.

به گفته این فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس، حضور قایق های صید ساردین در اطراف جزیره هنگام باعث ترس و دور شدن دلفین ها از آبهای اطراف جزیره می شود.

وی در ادامه گفته های خود در خصوص توریسم هنگام  از مسئولان سازمان های حفاظت محیط زیست و شیلات درخواست کرد تا با انجام برنامه ریزیهای دقیق از حضور قایق های ماهیگیری صید ساردین در اطراف جزیره هنگام، جلوگیری به عمل آورند تا این امکان برای گردشگران فراهم شود که از حضور دلفین ها و تماشای آنها در اطراف جزیره لذت برند.

عباس نژاد هنگامی همچنین از نقاط دیدنی جزیره را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها دانست و گفت: شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار